چالش‌های پیش‌روی توییتر در سال ۲۰۱۴

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از تك نويس، کمپانی توییتر در مسیر کسب نیم میلیارد دلار درآمد در این سال قرار دارد. بیش از ۲۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند و هم‌چنین دارای ۲۳۰۰ کارمند در دفاتر سان فرانسیسکو، نیویورک، لندن، دوبلین و سائو پائلو است.

 توییتر هم‌اکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد! هرچند رشد توییتر به معنای بلوغ کامل آن نیست و در مقایسه با رقبایی مثل فیس‌بوک، راه دشواری در جهانی کردن خود دارد.

 البته چالش‌های دیگری نیز پیش روی توییتر هست، آن هم در شرایطی که سرمایه‌گذاران به امید سودآوری به آن زل زده‌اند. سایت Mashable برخی از چالش‌های سال آینده توییتر را بدین صورت فهرست‌بندی کرده است:

 ایجاد زمینه تجربه‌ای غنی‌تر و کم دردسرتر

این نکته بدیهی است که شبکه‌های اجتماعی در سال آینده به سمت بصری شدن بیش‌تر و ایجاد فضای تعامل گسترده‌تر میان کاربران پیش خواهند رفت. در نتیجه توییتر هم بایستی زمینه بیش‌تری برای عرضه تصاویر، مقالات، کلیپ‌های تلویزیونی، ویژگی‌های تجارت الکترونیک و غیره فراهم آورد. توقع بر این است که صفحه مشخصات فردی کارآیی بیش‌تری در برجسته کردن ویژگی‌های به درد بخور کاربران داشته باشد. هم‌چنین ویژگی پیام مستقیم باید شامل امکانات بصری گسترده‌تری شود.

 در کنار همه این‌ها، جا انداختن و توضیح این مسئله برای کاربران تازه که توییتر چیست و چه کاربردی دارد، خود یک نوع چالش دایمی برای کمپانی است. شاید به همین دلیل است که حساب‌های کاربری جدیدی مانند @magicrecs و @eventparrot توسط توییتر به‌راه افتاده که به طور خودکار اخبار و اطلاعات و فهرست کسانی که می‌توان از آن‌ها دنباله‌روی کرد را برای کاربران جدید می‌فرستد.

 آگهی‌های تجارتی در محدوده‌ای فراتر از توییتر

تمرکز توییتر در سال آینده، بیش‌تر بر روی گسترش دو نمونه ابزار آگهی خود خواهد بود. اولی سیستم آگهی‌های فروش محلی و بومی است که توییتر قصد دارد این آگهی‌ها را در محدوده‌ای گسترده منتشر نماید. ابزار دوم را می‌توان بستر سلف سرویس آگهی‌های تجاری دانست که توییتر قصد دارد به هدف رشد درآمدهای بین‌المللی، آن را در سطح کشورهای بیش‌تری گسترش دهد.

 استقبال از صفحه نمایش دوم

در ماه‌های اخیر، توییتر توافق‌نامه هم‌کاری مشترک با CBS، BBC، A&E و رسانه‌های دیگر را در چارچوب ترویج و انتشار برخی از کلیپ‌های ویدیویی آن‌ها به امضا رسانده است. نمونه دیگر هم‌کاری توییتر با رسانه‌ها را می‌توان ارائه آمار بینندگان شوهای تلویزیونی به شبکه‌های پخش کننده برنامه دانست. هم‌چنین امکان خرید حق اشتراک تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها از طریق توییتر، بخش دیگری از این توافق‌هاست.

 در به‌روز رسانی نسخه جدید در ماه نوامبر، توییتر زبانه Discover را برای پی‌گیری آیتم‌های تصویری به صفحه اصلی خود اضافه کرده است.

 تلاش برای کسب درآمد بیشتر

صرف نظر از همه شعارهایی که داده می‌شود، از این نکته نباید غافل شد که دلیل اصلی علاقه شرکت‌ها به بزرگ کردن و تبلیغ توییتر، کسب درآمد بیش‌تر است. کما این‌که ارزش سهام عمومی ارائه شده توسط توییتر به رقمی بیش از ۱/۸ میلیارد دلار رسیده است.

 سودآور؟ احتمالا نه!

توییتر می‌خواهد در سال آینده از طریق آگهی‌های تجارتی به درآمدی معادل یک میلیارد دلار دست یابد، هرچند این رشد قابل توجه به معنای سودآوری توییتر نیست.

 گزارش‌های متعددی که بر اساس مصاحبه با بانک‌داران و تحلیل‌گران منتشر شده نشان‌گر آن است که توییتر در سال ۲۰۱۴ به صرف هزینه‌های بالا برای گسترش و توسعه خود در رقابت با دیگر شبکه‌های اجتماعی ادامه خواهد داد. در نتیجه، کسانی که منتظر سودآوری توییتر هستند، احتمالا بایستی تا سال ۲۰۱۵ صبر کنند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول