قضیه «وی چت» در مجلس

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ایرنا، سیدرمضان شجاعی کیاسری افزود: برخی برنامه های نرم افزاری مانند وی چت در فضای مجازی سایت، رسانه و خبرگزاری نیستند و نمی توان با فناوری نوین مقابله شدید کرد.

وی ادامه داد: باید با آموزش و ایجاد راه های مختلف، از این فناوری های نوین استفاده صحیح کرد، زیرا با محدود کردن فقط به زیر زمینی شدن اینگونه مسایل کمک می کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس فیلتر شدن سایت ها و برنامه های نرم افزاری مانند «وی چت» را بررسی می کند تا راه حل معقول و منطقی برای حل این موضوع پیدا کند.

چندی پیش نیز شجاعی کیاسری در گفت وگو با ایرنا از بررسی طرحی با عنوان نظام جامع رسانه ها در کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: در این طرح به بررسی فیلتر شدن فیس بوک و وی چت پرداخته خواهد شد.

قرار است طرح جامع رسانه ها پس از بررسی بودجه سال 93 کل کشور در صحن علنی مطرح شود.

فرمانده نیروی انتظامی نیز امروز از حذف بخش های مضر وی چت و بازگشایی آن خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در مورد فیلترشدن نرم افزار وی چت گفت: شورای عالی فضای مجازی سه شنبه هفته گذشته با حضور رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و در این جلسه به پیشنهاد نیروی انتظامی و حمایت وزیر ارتباطات مقرر شد، کارگروهی در رابطه با نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روش های نوین ایجاد شود.

وی با بیان این که اگر وی چت خوبی هایی دارد، نباید کل سرویس مسدود شود، یادآور شد: این کارگروه نسبت به شناسایی مضرات برنامه ها اقدام کرده و تنها بخش های مضر حذف می شوند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول