هشدار درمورد استفاده نابجای نوجوانان از فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايرنا، کارشناسان علوم اجتماعی ضمن هشدار درباره مزاحمت های فضای مجازی بویژه در فیس بوک برای کودکان ونوجوانان، به پدران و مادران توصیه می کنند بر رفتار فرزندان خود نسبت به استفاده از چنین شبکه های اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند.

این روزها استفاده نابجای کودکان و نوجوانان از فضای اینترنتی بویژه شبکه های اجتماعی به معضلی جدی برای پدران و مادران تبدیل شده است.

پیام های زننده جنسی، تهدیدهای جنسی، اظهارات زننده ای که علیه افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اینترنتی نوشته می شود، نمونه هایی از این مزاحمت هاست که این روزها میلیون ها کودک ونوجوان اروپایی با آن رو به رو هستند.

در بسیاری از موارد مشاهد شده که فشارهای روحی و روانی به افراد آنچنان شدید است که فرد مجبور به خودکشی می شود.

کارشناسان علوم اجتماعی با اعلام اینکه اکنون در منطقه ای مانند اروپا حدود 93 درصد نوجوانان از اینترنت استفاده می کنند، بر ضرورت محافظت از فرزندان در فضای مجازی اینترنتی تاکید دارند.

آنها معتقدند فضای مجازی مکانی است که فرزندان برای فرار از نگاه و نظارت پدر و مادرشان به آن پناه می آورند.

مزاحمت های اینترنتی در اروپا آنچنان برای پدر و مادرها مشکل ساز شده که برخی آنها که فرزندانشان قربانی اینگونه مزاحمت ها شده اند، با راه اندازی مراکز خیریه، درباره خطرات ناشی از نداشتن نظارت بر کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت به اطلاع رسانی اقدام می کنند.

کارشناسان علوم اجتماعی به پدر و مادرها هشدار می دهند که نباید نظارت بر فرزندان خود را حین حضور در فضای مجازی نادیده بگیرند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول