کمیته فیلترینگ در توییتر صفحه‌ای ندارد

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل ازفارس، عبدالصمد خرم‌آبادی در پاسخ به این سؤال که اخیراً اخباری از فیلتر برنامه وایبر منتشر شده و در این راستا به تازگی نیز در سایت توییتر صفحه‌ای به نام کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) ایجاد شده که در آن صفحه به نقل از کارگروه خبر فیلتر شدن برنامه وایبر با اکثریت آرای اعضای کارگروه اعلام شده است، آیا این اخبار صحت دارد؟ گفت: هر دو مطلب کذب است کارگروه صفحه‌ای در توییتر ندارد و تاکنون تصمیمی در خصوص فیلتر وایبر اتخاذ نکرده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: من هم پس از شنیدن این خبر که صفحه‌ای در سایت توییتر به نام کارگروه ایجاد شده موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم متأسفانه این جعل عنوان صورت گرفته است.

وی توضیح داد: شخص یا اشخاصی این اقدام مجرمانه را مرتکب شده‌اند و صفحه‌ای به نام کارگروه در سایت توییتر ایجاد کردند و مطالب کذبی را به نقل از کارگروه در آن درج کرده‌اند.

خرم‌آبادی ادامه داد: یکی از مطالب کذب، نقل خبر فیلتر وایبر است که کارگروه تاکنون چنین تصمیمی اتخاذ نکرده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکید کرد: یکی از دلایل فیلتر شدن سایت‌هایی از قبیل توییتر و فیس‌بوک همین جرایمی است که افراد ناشناس در آنها مرتکب می‌شوند و به دلیل اینکه سرور این سایت‌ها در خارج از کشور و در اختیار دشمنان ملت ایران است، مجرمان به راحتی قابل شناسایی و تعقیب نیستند.

وی افزود: اگر سرور سایت توییتر در ایران بود هرگز شخصی که جعل عنوان کرده به خود اجازه این کار را نمی‌داد.

خرم آبادی یادآور شد: روزانه اشخاص مختلفی خصوصاً خانم‌ها به مراجع قضایی شکایت می‌کنند از اینکه در توییتر و فیس‌بوک صفحه‌ای به نام آنها ایجاد شده و در آن صفحه عکس‌هایی برهنه و فتوشاپ شده منتسب به آنها منتشر شده و با درج شماره تلفن آنها از قول آنها نوشتند که حاضر به خودفروشی هستند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکید کرد: افرادی که اینگونه جرایم را در توییتر و فیس‌بوک انجام می‌دهند با علم به اینکه می‌دانند شناسایی آنها بسیار دشوار است مرتکب چنین جرایمی می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته کارگروه نیز تلاش خواهد کرد که ایجادکننده صفحه جعلی را شناسایی و تعقیب کند، اما این کار با توجه به قرار داشتن سرور‌های این سایت در خارج از کشور، بسیار دشوار است.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول