چطور می شود مردم را با فیس‌بوک سرکار گذاشت؟!

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» سایت افکارنیوز نوشت:

شاید یکی از تلخ‌ترین طنازی‌های روزگار ما هم این باشد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به لحاظ منابع زیر زمینی و نفت و گاز همواره دارای رتبه‌های نخست بوده است اما تورم دو رقمی و نرخ بالای بیکاری در این کشور جان مردم را به لبشان رسانده است.

چنانچه وقتی موسسات مرتبط با بانک جهانی آمار و ارقام خود را متتشر می‌کنند می‌بینیم حتی در منطقه خاورمیانه و در مقایسه با همسایه‌هایی نظیر عراق و افغانستان هم هنوز رشد نرخ تورم در ایران قابل رقابت برای هیچ کدام از این کشور‌ها نیست.

خنده‌دار‌تر اینکه در چنین شرایطی موضوع رفع و یا ادامه فیلتر فیس بوک از ۴ ماه پیش تاکنون در کانون توجهات رسانه‌ای قرار دارد آن هم در شرایطی که تقریباً همه کسانی که می‌خواهند می‌توانند از این شبکه استفاده کنند و تاکنون هم کسی به خاطر عضویت در آن بازداشت نشده است.

در واقع ما تنها ملتی هستیم که بر سر چیزی دعوا می‌کنیم که اساساً وجود ندارد، یعنی فیلترینگ فیس بوک عملاً هیچ محدودیتی برای دسترسی به این شبکه ایجاد نکرده و همه کسانی که می‌خواهند هم از آن استفاده می‌کنند اما با این حال موافقت و مخالفت با ادامه فیلترینگ فیس بوک خود یکی از بحث‌های جذاب و ادامه دار رسانه‌ای در ایران است.

مضحک‌تر از همه اینکه وزرای دولت که در این دعوا خود را هوادار رفع فیلتر اعلام می‌کنند نیمی از اعضای ستادی را تشکیل می‌دهد که مرتب سایت‌های بیشتری را فیلتر می‌کند و به این ترتیب این دعوای بی‌اساس جزئیات پیچیده تری هم پیدا می‌کند. از جمله اینکه مشاور رئیس جمهور با وزراء درباره رفع فیلتر فیس بوک جلسه می‌گذارد و وزرا هم نسبت به این موضوع استقبال می‌کنند، جلسه مشاور رئیس جمهور با وزراء بر سر رفع فیلتر فیس بوک مورد اعتراض نمایندگان اصولگرای حامی فیلترینگ قرار می‌گیرد و وزرا در مصاحبه‌هایی از حق مردم برای دسترسی به فیس بوک و وی چت دفاع می‌کنند اما نمایندگانشان در جلسه دیگری رای به فیلتر شدن وی چت و ادامه فیلترینگ فیس بوک می‌دهند و در عین حال هم هنوز همه مردم هم از وی چت و یا برنامه‌های مشابه استفاده می‌کنند و هم از فیسبوک!

مشاور رییس جمهور مصاحبه می کند که ؛ عمده کسانی که می‌گویند فیسبوک باید فیلتر باشد همان کسانی هستند که بلد نیستند یک SMS بزنند، البته خدا را شکر کسی پاسخ آقای مشاور را نداد وگرنه بحث فیلتر شدن پیامک هم مطرح می شد و دوباره آنهایی که در رسانه های اصلاح طلب با ژست روشنفکرانه با  فیلترینگ پیامک مخالفت می کردند، در جلسه شورای فیلترینگ رای به فیلتر شدن پیامک می دادند!

همه این اتفاقات هم در شرایطی رخ می‌دهد که باید تمام توان و تلاش خود را بر رفع تورم دو رقمی و بیکاری بالا می‌گذاشتیم و اگر معضل اجتماعی هم وجود داشت مشکلات ناشی از حاشیه نشینی و اعتیاد و طلاق بود نه فیلتر شدن فیس بوک و وی چت!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول