ماموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از آفتاب، محمود واعظی طبق قرار قبلی دیروز از ساعت ۱۱ تا ۱۲ به کاربران اینترنتی گزارش کار ارائه کرد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از ارائه گزارش خود به کاربران، گفت: از دیگر اقدامات طی دو هفته گذشته تشکیل شورای عالی فضای مجازی است که در آن شبکه ملی اطلاعات به تصویب رسیده است و بالاترین شورا در کشور در ارتباط با فناوری اطلاعات است و سران سه قوه عضو ابن شورا هستند. این شورا به ریاست رییس جمهور تشکیل می‌شود و تصمیم بر این شد زیربنای شبکه ملی اطلاعات توسط این وزارتخانه و اجرای آن با قوت انجام شود.

واعظی گفت: در رابطه با فیلترینگ سیاست‌های دولت یازدهم متفاوت با سیاست‌های دولت قبل است. می‌دانید که این دولت در کمیته تعیین مصادیق ۶ عضو دارد. من و آقای جنتی هماهنگی‌هایی داشتیم و قرارمان بر این است که بین ۶ وزارتخانه سیاست‌هایمان را هماهنگ کنیم و یک جلسه‌ای داشته باشیم در کمیته تعیین مصادیق و سیاست‌های جدید در آن‌جا مورد بحث قرار گیرد.

امیدوارم مقداری به سیاست فیلترینگ چارچوب دهیم که فقط بخش‌هایی که از نظر اخلاقی نامناسب است و مورد خاص مردم و خانواده های عزیز هست در آن کمیته فیلتر شود و بقیه مواردی که از نظر علمی مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد را به گونه‌ای بتوانیم آزاد کنیم.

حتی چند تا از سایت‌های فیلترشده را بررسی کردیم. بنای ما براین است که این سایت‌ها را به کمیته تعیین مصادیق پیشنهاد کنیم که رفع فیلتر شوند. در ارتباط با وی‌چت پیشنهاد دادیم که بخش مشکل‌دار آن فیلتر شود و مجددا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

 نمی‌توانم تایید کنم که فیلتر وی‌چت علت اقتصادی داشته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سئوالاتی درباره این شده که آن‌هایی به دنبال فیلتر وی‌چت بوده‌اند که درآمد آن‌ها کمتر شده است و نام اپراتور اول و دوم را می برند. ما شدیدا مخالف هستیم که برای مسائل اقتصادی بخواهند شبکه‌ای را فیلتر کنند و هیچ علائمی ندارم تاکنون که این مسئله را تایید کند که به دلیل مسائل اقتصادی وی‌چت فیلتر شده است و اصولا با این کار مخالف هستیم.

در آینده بسیاری از تماس‌ها روی همین بستر برقرار می‌شود و در دنیا چنین نیست که همه چیز از طریق مخابرات انجام شود بلکه بستر اینترنت است که ارتباطات را فراهم می‌کند. بنابراین ما نمی‌توانیم در ایران در برابر پیشرفت علم مقاومت کنیم.

یکی از دلایلی که به دنبال افزایش پهنای باند بودیم این است که همه ارتباطات چه در ایران و چه در خارج از همین بستر استفاده شود به همین دلیل نمی‌توانم تایید کنم که از نظر فنی فیلتر وی چت علت اقتصادی داشته است.

 انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول