جریمه 20 میلیون دلاری فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس،  پی سی مگ نوشت: کاربرانی که از مشاهده پست های تبلیغاتی مورد حمایت فیس بوک در این سایت خسته شده بودند از این پس می توانند نفس راحتی بکشند. از این پس دیگر چنین پست ها و محتوایی برای کاربران ارسال نمی شود و قرار است این رویه از نهم آوریل به طور کامل متوقف شود.

فیس بوک از سال 2011 با هدف افزایش درآمد خود ارسال تبلیغات در قالب پست های مورد حمایت را آغاز کرد. تلاش های فیس بوک برای هر چه بیشتر در معرض دید قرار دادن این پست ها اعتراض شدید بسیاری از کاربران را موجب شد.

محتوای یاد شده در لابلای فعالیت دوستان هر کاربر و یا در قالب صفحات لایک زده شده توسط آنها به نمایش درمی آمدند و تصور می شد این ایده بیشتر از آگهی های مستقیم مورد استقبال قرار خواهد گرفت. اما برخی افراد و گروه ها که از این بمباران تبلیغاتی ناراضی بودند از فیس بوک شکایت کردند.

تنها در نتیجه یکی از این شکایت ها فیس بوک مجبور به پرداخت 20 میلیون دلار غرامت شد. این شکایت توسط 150 میلیون کاربر فیس بوک مطرح شد و هر یک از آنها 15 دلار غرامت گرفتند. در مجموع فیس بوک به این نتیجه رسید که ضرر این شیوه تبلیغاتی بیش از نفع آن است و در نهایت آن را متوقف کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول