جای خالی دروس مربوط به جرایم رایانه‌ای در دانشگاه‌ها

[خبر | ویدیو]

به گزارش «وبلاگ نیوز» هفتمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «کافه سؤال» با موضوع قانون جرایم رایانه‌ای یکشنبه 22 دی‌ماه با حضور دکتر منصور رحم‌دل، کارشناس مسائل حقوقی و زهرا عاملی، ترانه‌سرا و مجری از شبکه دوم سیما پخش شد.

دکتر منصور رحمدل، استاد دانشکده حقوق درپاسخ به این سوال که قوانین جرائم رایانه ای به چه جرائمی اشاره دارد گفت: تعریف دقیقی از جرم رایانه ای وجود ندارد اما به اعتقاد بیشتر کارشناسان، هر نوع عمل غیر قانونی و غیر اخلاقی که در فضای مجازی صورت گیرد جرم رایانه ای است و یا در تعریفی دیگر هر چیزی که در آن رایانه ،وسیله ارتکاب جرم قرار گیرد جرم رایانه ای است.

دکتر رحمدل در ادامه، با تایید اینکه حداقل در تهران دادسرای ویژه جرم رایانه ای وجود دارد افزود: مشکل اساسی ما عدم آشنایی کامل قضات است که درباره جرائم رایانه ای اطلاع کامل ندارند و باید قضاتی در این باره تربیت شوند.

وی در ادامه تاکید کرد باید در دانشگاه ها دروس مربوط به جرائم رایانه ای گنجانده شود و هم اکنون جای این دروس در دانشگاه ها خالی است.

زهرا عاملی مجری و ترانه سرا هم با حضور در برنامه دیشب کافه سوال در مورد دنیای مجازی گفت: به نظر من دنیای مجازی دنیای آدمهای تنهاست و چون مجازی است همیشه اشکالاتی ممکن است به وجود بیاید.

زهرا عاملی در مورد مشکلی که برای خودش به وجود آمده بود هم گفت: زمانی که در شرف ازدواج بودم یک روز خاله‎ام تماس گرفت و گفت دارم به خانه‎تان می‎آیم. گفتم چه شده؟ گفت مبارک باشد، عکست را با آقای داماد در اینترنت دیده‎ام! من گفتم هیچ عکسی از من و همسرم در اینترنت منتشر نشده است. گفت نه ما عکست را دیده‎ایم! سریع به خانه آمدم و دیدم پدر و مادر در کامپیوتر در حال تماشای عکسی هستند که با عنوان زهرا عاملی و همسرش در فضای مجازی پخش شده بود. این در حالی بود که هیچ عکسی از من و همسرم در فضای اینترنت منتشر نشده بود و این عکس مربوط به روزی بود که برای عکاسی دایره المعارف ترانه سرایان خانم رفته بودیم و آقایی که مسئول این دایره المعارف بودند هم در قاب این عکس حضور داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شکایت نکردی گفت: از قوانین مربوط به جرائم رایانه ای اطلاع کامل نداشتم اما به نظرم باید تمامی سایتهایی که اخبار کذب منتشر می کنند فیلتر شوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول