صداوسیما بعد از 9 سال بالأخره «کلوب» را به رسمیت شناخت!

[خبر | ویدیو]

به گزارش «وبلاگ نیوز»، برنامه «کافه سوال» شب گذشته یکشنبه 22 آبان با حضور روناک یونسی، بازیگر و غلامرضا معیاری، کارشناس شبکه‌های اجتماعی از شبکه دو سیما پخش شد.

کلوب بالأخره پایش به صداوسیما باز شد!

پس از گذشت 9 سال از افتتاح، شبکه اجتماعی ایرانی کلوب در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این برنامه معرفی شد.

غلامرضا معیاری، کارشناس این شبکه اجتماعی از کلوب صحبت کرد و درباره مشکل حساب‌های کاربری دروغ (Fake) برخی از اشخاص شناخته شده گفت: این مشکل در شبکه‌های اجتماعی داخلی حل شده است. چرا که شخصیت‌ها، ارگان‌ها و بازیگران و هنرمندان می‌توانند در این شبکه اجتماعی صفحه یا حساب کاربری رسمی داشته باشند.

معیاری به حساب‌های کاربری رسمی موجود در کلوب و آپارات اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی رفسنجانی، آقای واعظی و چندین شرکت تجاری و حتی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی سیما در کلوب صفحه دارند و به تعامل با مخاطب می‌پردازند.

در خلال هفتمین قسمت «کافه سؤال» هم مستندی کوتاه درباره کلوب پخش شد که می‌توانید ویدیوی کامل این برنامه را مشاهده کنید یا از این‌جا مستند کلوب را ببینید.

هم‌چنین از صفحه کافه سؤال در کلوب و کانال این برنامه در آپارات هم رونمایی شد.

صفحات تقلبی در این شبکه برای ما معضل است؛ حتما به کلوب سر می‌زنم

روناک یونسی در این برنامه تلویزیونی که در این قسمت خود به موضوع شبکه‎های اجتماعی داخلی می‎پرداخت، گفت: اکنون دنیای ارتباطات است و تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که اگر نخواهی هم مجبوری یکسری از کارهایت را با اینترنت انجام دهی. در دنیای امروز سرعت فاکتور بسیار مهمی است و اینترنت و دنیای مجازی باعث می‎شود این سرعت وارد زندگی شود.

وی ادامه داد: فکر می‎کنم داشتن آدرس ایمیل مثل داشتن شماره تلفن همراه و یک کارت شناسایی الزامی است. شاید ما به دلیل مشغله کاری نتوانیم در مدتی که سر کار هستیم با دنیای مجازی کار داشته باشیم اما این فضا برای کسی که معروف است و یکسری طرفدار دارد مفید است. دنیای مجازی کمک می‏‌کند تا شما در عرض یک ساعت با میلیون‌ها نفر در ارتباط باشی که فکر می‎کنم این موضوع برای یک هنرمند می‎تواند به عنوان یک پل ارتباطی خوب تلقی شود.

بازیگر «رستگاران» در بخش دیگری از «کافه سوال» تصریح کرد: معضلی که درگیر آن هستیم این است که در شبکه‏‌های اجتماعی خارجی برای یک شخص مطرح صفحات تقلبی ساخته می‎شود و جای او با مردم در ارتباط هستند. این مشکلی است که گریبان بسیاری از همکاران ما را گرفته و دوستان من مجبور می‎شوند در رسانه اعلام کنند که ما صفحه‎ای در فلان شبکه اجتماعی نداریم. من خودم با این مشکل مواجه هستم و گاهی دوستان نزدیک و همکارانم زنگ می‎زنند و می گویند فلان چیز چه بود روی صفحه‎ات نوشته بودی؟ و من مدام در پاسخ می‎گویم آن صفحه متعلق به من نیست.

یونسی با بیان اینکه در سریال «سقوط آزاد» به تخلفات اینترنتی پرداخته شد، ادامه داد: در اینترنت آنقدر خبرهای عجیب و غریب در مورد بعضی از آدم‎ها نوشته می‏‎شود که شما از نزدیک آنها را می‎شناسید و می‎دانید واقعیت این نیست اما هیچ کاری نمی‎شود کرد یا گاهی عکس‎هایی منتشر می‎شود که با آبرو و زندگی یک انسان بازی می‏‌کند.

وی در پاسخ به این سوال لواسانی که چرا استفاده از شبکه‎های اجتماعی داخلی کمرنگ است، گفت: تبلیغات در مورد این شبکه‎های اجتماعی کم است و طبیعتاً انسان وقتی در مورد چیزی آگاهی ندارد، به سراغش نمی‎رود. فکر می‎کنم مردم بی تمایل نیستند تا از یک شبکه اجتماعی داخلی که امن‎تر است و برای دستیابی به آن نیازی به فیلتر شکن نیست استفاده کنند.

یونسی گفت: من اصلا با کلوب آشنا نبودم و توضیحات آقای معیاری باعث شد امشب حتما به این شبکه سری بزنم.

انتهای پیام/.

One comment

  • سلام
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب
    اگر صدا و سیما در یک دهه گذشته شبکه های اجتماعی داخلی را به رسمیت می شناخت امروز رفع فیلتر فیس بوک که یک موضوع پیش پا افتاده است،دغذغه یک وزیر یا رئیس جمهور نمی شد !
    باید منتظر نتیجه بود ؟
    حالا که بیش از 90 درصد مردم ماهواره می بینند آیا صدا و سیما می تونه در تبلیغ شبکه های اجتماعی موثر باشه!
    اصلاً صدا و سیما چرا به جوان ها اجازه ورود و برنامه سازی رو نمیده! چرا شبکه ای راه اندازی نمیکنه که همه اقشار جامعه حجاب خودنمایی رو بشکنن!و همه جلوی دوربین برن!
    صدا و سیما بهتر بجای بخش روپرتاژ آگهی ( یک ساعته در مورد کرم حلزون یا ابراکت تغییر اسم یافته) کانال فیلترشو بزرگتر نمکنه تا همه افراد برای ورود ممنوعیتی نداشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول