لزوم جامعه‌شناسی اینترنت برای شناخت قدرت «شبکه‌های اجتماعی»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» هادی مقدم دوست، کارگردان فیلم سینمایی «سر به مهر» در نشست تحلیل این فیلم در خبرگزاری مهر، در پاسخ به این سؤال که این فیلم باید 5 یا 6 سال قبل ساخته می شد زمانیکه مردم ارتباط بیشتری با وبلاگ ها داشتند. امروزه قدرت شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر از وبلاگ هاست؟ گفت: من فکر می کنم شاید یکی از مسائلی که اینجا بتواند مطرح شود ارتباط سینما با جامعه شناسی است یعنی جامعه شناسی به عنوان یک علم و سینما به عنوان یک هنر می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

وی تاکید کرد: مثلا ارتباط بین فضاهای دانشگاهی و جامعه شناختی با سینما می تواند بسیار خوب باشد. دیده شده که در بسیاری از موارد خود استادان دانشگاه، فیلم های مستندی با این موضوعات ساخته اند. مثلا درباره یک موضوعی علمی یا اگر دانشجویی پژوهشی تصویری به صورت فیلم ارائه دهد استاد آن را می پذیرد.

مقدم‌دوست گفت: اگر کار روی جامعه شناسی اینترنت انجام شود می فهمیم که آیا واقعا اینطور که ما فکر کنیم وقتی تکنولوژی جدیدی فعال شود دیگر محیط های اینترنتی فعال نیستند، درست است یا خیر. یعنی همین که بسیاری فکر می کنند اگر شبکه های اجتماعی فعال شده اند به این معناست که وبلاگ ها کمتر فعالیت دارند، چقدر منطقی است. هم اکنون بسیاری از نتیجه گیری های ما بدون هیچ منطق و مطالعه ای تعمیم داده می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول