تشدید فیلترینگ در ترکیه

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از جام نيوز، دويچه وله گزارش داد كه دولت ترکیه لایحه‌ای را تنظیم کرده که در صورت تصویب در پارلمان این کشور در هفته جاری، امکان تشدید و گسترش فیلترینگ را برای دولت درگیر بحران رجب طیب اردوغان فراهم خواهد کرد. دولت به موجب این طرح می‌تواند فعالیت‌های اینترنتی کاربران را تا دو سال ثبت و ضبط کند و نیز فیلترینگ را به بهانه حراست از حریم خصوصی و شان افراد، توسعه دهد.

فعالان آزادی‌های دیجیتال در ترکیه هشدار داده‌اند که این آخرین تلاش دولت اردوغان برای مقابله با آزادی‌های آنلاین و نقض حقوق دیجیتال کاربران این کشور است و به بحران جاری در این کشور در پی روشن شدن ابعاد فساد مالی وابستگان دولت بی‌ارتباط نیست.

 یامان آکدنیز، پروفسور حقوق در دانشگاه بیلگی استانبول در گفت‌وگو با دویچه‌ وله انگلیسی می‌گوید: پیش از این محتوای مرتبط با پورنوگرافی کودکان، قمار آنلاین، ترغیب به خودکشی، ترویج فحشا و توهین به مقدسات دینی در ترکیه فیلتر می‌شد اما حالا دولت می‌خواهد به بهانه حراست از حریم خصوصی و حقوق شخصی افراد، فیلترینگ را گسترش دهد. حالا ممکن است آنچه افترا یا توهین به یک مقام دولتی خوانده می‌شود، به سادگی موجب فیلتر شدن یک وب‌سایت یا سرویس آنلاین شود.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول