کم‌کم رسانه‌های جدید دارند جای رسانه‌های قدیمی را می‌گیرند

[خبر | ویدیو]

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، آرام جعفری، بازیگر تلویزیون در آخرین قسمت برنامه «کافه سؤال» شبکه دوم سیما درباره اینکه بیشتر از رسانه های سنتی استفاده می‌کند و یا رسانه‌های جدید گفت: رسانه‌های جدید را ترجیح می‌دهم چرا که کار را بسیار راحت‌تر کرده است.

جعفری در ادامه درباره‌ی نوع استفاده‌اش از شبکه‌های اجتماعی گفت: بیشتر از این طریق با دوستانم ارتباط برقرار می‌کنم چراکه علاوه بر راحتی، بسیار مقرون به صرفه هست.

در این برنامه دکتر سیدمجید حسینی، استاد مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران هم حضور داشت، مژده لواسانی، مجری این برنامه این پرسش را مطرح کرد که «آیا تا به حال فکر کرده‌اید در فضای نت اوضاع کشور ما چطور است؟» که دکتر حسینی برای پاسخ به آن مثالی را مطرح کرد.

وی گفت: در همین یک دقیقه گذشته 570 سایت جدید خلق شد و 204 میلیون ایمیل رد و بدل شد، دو میلیون جستجو در سایت گوگل جستجو شد، در یک شبکه کلام کوتاه 278 هزار کلام کوتاه ارسال شد، در وال مارک17 هزارخرید و فروش اتفاق افتاد و یا در شبکه عکس 3600 عکس تولید شد و در یک شبکه تلفنی 104 میلیون ارتباط تلفنی برقرار شد و در همین یک دقیقه چقدر سرعت ارتباطات زیاد است و بخشی از این اتفاقات در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد.

این استاد دانشگاه درباره وضعیت کشور ما این طور ادامه داد که طبق آخرین آمار بین سال‌های 2003 تا 2013 ما در برد تلویزیون در دنیا از حدود 75 واحد در مقایسه با بقیه کشورها به 69 واحد رسیدیم و کمی کاهش داشتیم اما در روزنامه از 70 به 28 واحد رسیدیم و اما در مورد اینترنت از 10 به 50 واحد رسیدیم یعنی کم کم اینترنت جایگزین رسانه های دیگر می شود و صادقانه باید گفت رسانه های مکتوب به یک معنایی از بین می روند مگر اینکه از طریق شبکه های اجتماعی حمایت شوند.

در پایان نیز دکتر حسینی، استاد مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران درباره مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی گفت: کمک به همنوع، تحلیل اطلاعات و یا عکس العمل جمعی از مهمترین مزایای شبکه های اجتماعی است؛ به طور مثال پس از زلزله آذربایجان بسیار زیادی از افراد از طریق همین شبکه‌ها اطلاع رسانی کرده و کمک‌های زیادی جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول