ارتباطات مجازی «فریبا» است

به گزارش«وبلاگ نيوز» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری گفت: انسان به ذات ارتباط علاقه‌مند است و در کنار موضوع اجتماع انزوا مطرح می‌شود و جوانان معمولاً تمایلی به انزوا ندارند و دوست دارند در اجتماع حضور داشته باشند و زمانی‌که فرد انزوا دارد از این موضوع رنج می‌برد و دوست دارد دیوارهای انزوای خود را بشکند بنابراین ذات ارتباط نیاز انسان است و انزوا با سرشت آدمیان سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: اما اشکال در جایی است که جوان با پیوستن به وسایل نوین ارتباطی برخی از ارتباطات لازم خود را فراموش کرده است به عنوان مثال وی چت، فیس بوک و وایبر به نوعی نتیجه انزوا و فاصله گرفتن از خانواده است ولی باید سؤال شود که آیا نیاز ارتباطی جوانان در داخل خانواده‌ها پاسخ داده می‌شود یا خیر؟

این مشاور خانواده اظهار داشت: زمانیکه جوانان نتوانند با خانواده ارتباط برقرار کنند هم صحبت‌های خود را در خیابان، کافی شاپ و یا در شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام کیاسری تصریح کرد: اگر به دنبال این هستیم که چرا فرزند از ارتباط با والدین و زن و مرد از ارتباط با یکدیگر فاصله گرفته‌اند یکی از دلایلش این است که این ارتباطات اعضای خانواده با یکدیگر پاسخگو نیست و ارتباطات موجود فقط در حد رابطه است و ارتباط مؤثر نیست و انسان‌ها نمی‌توانند در این ارتباطات مشکلات خود را حل کنند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این موضوع معضلات اجتماعی است که در نظام شخصی و شخصیتی فرد مشکل ایجاد کرده است و آدم‌ها به خودشان مشغول شدند و فداکاری و تعهد و توجه به یکدیگر از دست رفته است و تعهد و باور به تعهد در بین اعضای خانواده تضعیف شده است.

این روانشناس اظهار داشت: این ارتباطات، ارتباطات بی هویت و بی شناسنامه است و بر مبنای واقعیات موجود استوار نیست به همین دلیل هشدار و اخطار ما برای نسل جوان این است که به این ارتباطات نباید توجه کنند ما نمی‌گوییم به صورت مطلق این رابطه باید قطع شود بلکه باید آنچه را که می‌شنوند فقط به عنوان یک خبر بشنوند و آنچه که می‌شنوند را توجه و کشف مجهول کنند.

وی تصریح کرد: نوع ارتباطات در فضای مجازی بر اساس عدل استوار نیست و بسیاری از این اخبار واقعیت ندارد و در لیست احتمالی فسق در خبر جا می‌گیرد، افراد باید سطح اعتماد خود را به شنیده‌های خود به اندازه‌ای افزایش ندهند که بر اساس آن تصمیم بگیرند و اجرا کنند لذا اخباری که در این ارتباطات منتشر می‌شود و اطلاعاتی که دختران و پسران از هم منتشر می‌کنند فریبا است و در بسیاری از حوزه‌ها از واقعیت خود دور است.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول