«مبارزه با جرایم سایبری دفاع از استقلال و پیشرفت کشور است»

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم – فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از شرکت «فن‌آوران ناجی» با اشاره به اینکه زندگی انسان به مرحله‌ای رسیده است که بدون عرصه دیجیتال قابل تصور نیست، اظهار داشت: گسترش روز افزون فضای مجازی و فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در سالهای اخیر و تأثیرهای آن در حیات بشری در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به روشنی نمایان می‌باشد و در این خصوص بیش‌تر روش‌های سنتی ارتکاب جرم به روش‌های نوین، تبدیل شده است.

وی گفت: در سراسر جهان تسریع و تعدیل در فرآیند تبادل دانش و اطلاعات از طریق فضای سایبری نقش بسیار کلیدی در دستیابی به توسعه منابع انسانی و رشد اقتصادی دارد، در این راستا اگر بخواهیم تمدن ساز باشیم باید در این حوزه طراز اول باشیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد : جرائم اینترنتی در حال تغییر ماهیت از جرائم سخت افزاری به جرائم نرم‌افزاری هستند و پلیس فتا در این حوزه درخصوص افزایش کشفیات نسبت به پلیس های سایبری کشورهای توسعه یافته و برقراری امنیت در فضای مجازی موفقیت های شایان ذکری را کسب کرده است .

رییس پلیس کشور تصریح کرد: انحصار قدرت سایبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه یافته است و آنها تلاش می کنند از این انحصار برای سلب استقلال کشورهای دیگر استفاده کنند بنابراین ایجاد امنیت و مبارزه با جرایم سایبری دفاع از استقلال و پیشرفت کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به اینکه با پیشرفت فضای مجازی در کشور، جرائم نیز بسرعت روبه افزایش است، تصریح کرد: افزایش و ارتقاء توان این پلیس بیش از سرعت جرائم بوده بگونه‌ای که توانسته‌ایم فاصله‌ها را کاهش دهیم.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول