شرط وزیر برای استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سیتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در تلاش است حضورش در شبکه‎های اجتماعی داخلی را به صورت مستمر و با فواصل زمانی کوتاهتر از گذشته ادامه دهد، در یکی از آخرین مطالبش در این شبکه‎های اجتماعی، بار دیگر به جلسه‎ی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اشاره داشته است.

متن یادداشت دکتر واعظی در خصوص این جلسه به قرار ذیل است:

روز دوشنبه 23 دی ماه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با حضور وزرا و برخی اعضای اصلی تشکیل شد. با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید لازم بود جلسه ای تشکیل می شد و رویکردها و سیاست‎های دولت جدید به اطلاع سایر اعضا نیز می رسید. جلسه خوبی بود. بر اصول کلی تفاهم وجود داشت، مبنی بر اینکه سایت های ضد دین یا غیر اخلاقی که معمولا مورد مخالفت عموم مردم و خانواده های عزیز است محدود گردد و تلاش بر این باشد که سایت‎هایی که مفسده انگیز نیست و مورد نیاز مردم برای افزایش آگاهی است دچار مشکل نشود.
در مورد نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه نیز استفاده از آنها مشکلی ندارد، مگر اینکه حریم خصوصی افراد را مورد تهاجم قرار دهد که البته آن هم، اگر در نرم افزاری بخشی از آن اشکال داشته باشد فقط همان بخش غیر فعال و سایر بخش های آن قابل استفاده باشد.
نظر کارگروه در گذشته این نبوده است که هیچ شبکه ای به دلیل ملاحظات اقتصادی و درآمدزایی برای اپراتورها بسته شود و در آینده نیز نخواهد بود. امیدوارم با روحیه تفاهم که در جلسه وجود داشت تصمیمات مورد رضایت مردم فهیم و هوشمند ما باشد.

گفتنی است پس از برگزاری جلسه مذکور، اظهارنظرهای متفاوتی از حاضران در جلسه در خصوص نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی تلفن همراه، بیان شد؛ روز شنبه عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه فیلترینگ درباره این جلسه گفت: هیچ تصمیم جدیدی در خصوص بلا اشکال بودن نرم افزارهای ارتباطی موبایل اتخاذ نشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول