دانش‌آموزان، آسیبی‌پذیرترین قشر در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از فارس، سرهنگ محمد قاسملو در همایش پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، با ارائه توصیه‌های لازم در خصوص کاربری صحیح فضای مجازی اظهارکرد: بدون شک خانواده‌ها بویژه دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین گروهی هستند که در جهان مجازی فعالیت دارند و برخی افراد به دلیل آگاهی پایین به دام افراد فرصت‌طلب می‌افتند.

وی از برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی و راهکارهای پیشگیری از آن، خطرات فضای مجازی، وب‌گردی و سایت‌های اجتماعی، امنیت رایانه‌های شخصی، عدم وجود اطلاعات شخصی و تصاویر خانوادگی در کامپیوترهای متصل به اینترنت، روش‌های شناخت سایت‌های امن و قلابی، معرفی سامانه‌های تلفنی 110 و 197، کنترل صحیح فرزندان در استفاده مناسب از اینترنت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان از عواقب و خطرات جرایم فضای مجازی توضیحاتی را بیان کرد.

سرهنگ هاتفی فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دشمن اظهارکرد: جامعه اسلامی ما همواره مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارد و باید بر انجام کار ریشه‌ای، مخاطب‌شناسی و آسیب‌شناسی اجتماعی تأکید شود.

وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور در حوزه کاری آموزش و پرورش قرار دارند، بنابراین باید سربازان جنگ در مدارس تربیت شوند و مهمترین کسانی که می‌توانند نقش موثر و سازنده‌ای در رشد و تکامل شخصیت و رفع نیازها و مشکلات نوجوانان داشته باشند، مربیان و والدین هستند.

وی خانواده را کوچکترین اما مهمترین و اصلی‌ترین کانون اجتماعی جامعه برشمرد که فرزندان مهمترین رفتارهای اجتماعی را در خانه و از والدین خود می‌آموزند، پس نیاز است والدین در خصوص تربیت فرزندان از ابتدا حساس بوده و به این مهم اهمیت زیادی بدهند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول