تمامی آثار مربوط به امام رضا(ع) باید به محتوا در فضای مجازی تبدیل شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، آئین اختتامیه نخستین جشنواره خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن نجفی سولاری رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و نمایندگانی از رسانه‌ها، اول بهمن ماه با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این مراسم گفت: همه آثاری که مربوط به امام رضا (ع ) است باید به محتوا در فضای مجازی و اینترنتی تبدیل شود.

حسن نجفی سولاری افزود: ایجاد یک درگاه اینترنتی به عنوان مرجع آثار فرهنگی، ادبی ، تاریخی ، فقهی و .. مربوط به امام هشتم شیعیان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه محتوای متعارف از مظلومیت شیعه نمی کاهد افزود: محتواهای رسانه های دیداری، شنیداری و اطلاعات و اخبار باید به محصول دیجیتال تبدیل شود.

نجفی خاطر نشان کرد: پس از تولید محتوا در فضای مجازی باید به اصل تراکم و تجمیع توجه شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمیع و تراکم در فضای مجازی را اثر بخش دانست و یادآور شد: همه سایت ها و منابعی که محتوایی با موضوع امام هشتم شیعیان (ع) تولید می کنند با تجمیع در یک درگاه و پورتال به عنوان مرجع این امام همام شناخته شده و می توانند به جهانیان اطلاعات درستی از ایشان را ارائه کنند.

در ابتدای این مراسم دکتر برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز با اشاره به ارسال 3088 اثر به دبیرخانه جشنواره، اظهار داشت: ضروری است که در سال های آینده به بخش های تخصصی در جشنواره بیشتر پرداخته شود.

وی گفت: جشنواره از نظر کمی در سطح مطلوبی است اما از نظر کیفی باید در برخی از حوزه ها بازنگری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: این جشنواره در سال های آتی از نظر کیفی تقویت شده و بخش های دیگری نیز به آن افزوده می شود.

در این مراسم بیانیه هیأت داوران توسط امیدعلی مسعودی مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره خوانده شد. بخشی از متن این بیانیه به شرح زیر است:

با استعانت از درگاه خداوند و خواسته حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به پیروی از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم‌زمان با دهه کرامت سال 1434 قمری، جشنواره امام رضا(ع) را در قالب جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط برگزار کرد. اولین جشنواره رسانه‌های برخط امام رضا(ع) متشکل از شش کارگروه مقدماتی و یک گروه نهایی بود. در مرحله نخست، انتخابات آثار برتر از سوی کارشناسان هر گروه انتخاب شد و در مرحله دوم بهترین‌ها انتخاب شدند و نهایتاً درسومین مرحله داوری آثار اول تا سوم هر رشته از میان 60 اثر کاندیدا، در مجموع 18 اثر برتر در شش بخش اصلی جشنواره مشخص شدند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول