«حضور در فضای مجازی باید با تابعیت از قانون باشد»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، محمد اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به اینکه در عرصه جنگ‌نرم قرار گرفته‎ایم و دشمن برای تهاجم فرهنگی خود از فضای مجازی نیز بهره‎ گرفته است و با توجه به استقبال گسترده جوانان از این فضا، لذا نظارت بر نحوه استفاده کاربری در این فضا بسیار لازم و ضروری است.

وی افزود: هر دولت و ملتی موظف است تا از جوانان خود در برابر هرگونه آسیب و خطری، جدیت لازم را داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نیز در این حوزه با مراقبت لازم وارد شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: قطعاً فرهنگ غرب و الگویی که مدنظر غرب است، به هیچ عنوان مناسب و برازنده جوان ایرانی و مسلمان نیست که بخواهد از آن پیروی کند و خواسته یا ناخواسته وارد میدانی شود که دشمن با اهداف شوم خود طراحی کرده است و به همین منظور نظارت دولتی و فیلتر کردن برخی از سایت‎ها در فضای مجازی امری طبیعی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته دولت توجه ویژه‎ای در دسترسی به منابع علمی در فضای مجازی دارد و امکان دسترسی به پایگاه‎هایی که در راستای تحقیقات علمی و پژوهشی هستند، هیچ مانعی وجود ندارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: خط قرمز حضور در فضای مجازی، عدم رعایت مباحث اخلاقی و فرهنگی است که هر فرد باید به این امر مهم توجه داشته باشد و قطعاً هیچ وجدان بیداری نمی‎تواند در مقابل این مسئله بی‎تفاوت باشد و باید در کنار دولت، افراد نیز با رعایت قوانین در فضای مجازی، حافظ فرهنگ عموم مردم جامعه باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: عضویت عده‎ای در برخی از سایت‎هایی که در حال حاضر به صلاحدید دولت، فیلتر شده‎اند، شاید در قالب مسایل علمی و تحقیقاتی باشد، ولی باید توجه داشت عموم مردم در هر پست و مقامی که هستند باید تابع قوانین بوده و کسی فراتر از قانون عمل نکند و اگر در این مورد صلاح عمومی است باید قانون اصلاح شود، ولی در حالت کلی بی‎قانونی از هیچ فردی پذیرفته شده نیست.

اسماعیلی با اشاره به تحریم‎های گسترده دشمنان علیه کشور، خاطرنشان کرد: دشمن در این تحریم‎ها به دنبال شکست ایران اسلامی و جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است و هر جا که منافع خود آن‎ها مطرح باشد، دست به تحریم نخواهند زد که نمونه بارز آن را در تولیدات و در اختیار قرار دادن امکانات مختلف در فضای مجازی شاهد هستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمن به ذات شرور خود از هیچ اقدام منفی علیه ملت ایران پرهیز نمی‎کند و این وظیفه ماست که با هوشیاری و بصیرت در مقابل تهدیدهای او بایستیم و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول