همه چیز درباره «شبکه اجتماعی تبیان»

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از فارس، به همین منظور شبکه اجتماعی تبیان با هدف ایجاد عرصه‌ای برای تعاملات مجازی فراخور شأن فرزندان ایران اسلامی و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی پس از دو سال برنامه‌ریزی در سوم خرداد سال 90 همزمان با ولادت حضرت زهرای مرضیه(س) کار خود را آغاز کرد. این شبکه اجتماعی به اعضای خود این امکان را می‌دهد که در محیطی امن همراه با خانواده حضور داشته باشد و این امنیت را به دیگر اعضای حاضر در شبکه تسری دهد.

عضویت چند صد هزار نفره اعضای شناخته شده تبیان و ساخت چند هزار گروه توسط کاربران در موضوعات ارزشی و محتوا محور از جمله فعالیت‌هایی است که در این مدت انجام شده است.

زهره حسینی معاون سابق شبکه اجتماعی تبیان با اشاره به استقبال کاربران ایرانی از شبکه مجازی تبیان بیان می‌دارد: تبیان تلاش کرد در زمینه web2 خود را تقویت کند و این دلیل بارز ورود تبیان به عرصه شبکه‌های مجازی بود تا یک شبکه اجتماعی بومی ایرانی- اسلامی بنا کند.

آسیب‌های شبکه اجتماعی غربی

وی با بیان اینکه تبیان از فیسبوک الگو نمی‌گیرد، ادامه می‌دهد: برخی شبکه‌های مجازی به دلیل دوست‌یابی تأسیس شده و با ایجاد روابط ناهنجار و خارج از عرف بین دختر و پسر، موجب شکسته شدن بسیاری هنجارهای ایرانی اسلامی می‌شوند، همچنین بسیاری اوقات برخی افراد از این شبکه‌ها برای سواستفاده از دیگران بهره می‌برند.

این در حالی است که شبکه اجتماعی تبیان مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی و متفاوت از ساختارهای مدل غربی است، چرا که خانواده و هویت واقعی افراد در شبکه اجتماعی بها داده می‌شود و در نتیجه همین هویت واقعی از برخی ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

هر چند در ابتدای فعالیت ظاهر شبکه اجتماعی تبیان، شبیه فیس‌‌بوک بود، زیرا بسیاری از کاربران عضو فیس‌بوک بودند، اما به مرور زمان پوسته‌های متنوع مذهبی و مناسبتی برای شبکه طراحی شد و در نهایت چهره او را با فیس‌بوک متفاوت کرده است.

با توجه به اینکه حدود دو سال و اندی از فعالیت این شبکه اجتماعی مجازی گذشته است و تعداد بسیاری از جوانان ایرانی عضو این شبکه شده‌اند، به نظر می‌رسد حمایت از شبکه اجتماعی ملی می‌تواند گامی مهم برای گسترش تمدن ایرانی-اسلامی در فضای مجازی باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول