فیس بوک عامل اصلی شکاف عاطفی در خانواده‌ها

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از آنا، حسین باهر، جامعه شناس و استاد دانشگاه، با تاکید بر اینکه تکنولوژی ها می توانند هم مفید و هم مخرب باشند و این افراد هستند که باید با هوشیاری از این تکنولوژی ها در راه مفید و موثر استفاده کنند، افزود: ابزار تکنولوژی مدرن که در اختیار افراد قرار گرفته ملزم به داشتن فرهنگ لازم بر استفاده از آن است چرا که هر تکنولوژی که به تازگی وارد بازار می شود اگر فرهنگ سازی نشود اثرات مخربی بر روی جامعه و افراد خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه امروز جوانان از تکنولوژی های مدرن بیشتر برای تفنن، تفریح و گذران اوقات فراغت استفاده می کنند تا ابزاری برای افزایش آگاهی و علم ادامه داد: گروه مقابل جوانان، نسل های گذشته قرار دارند که این ابزار را وسیله ای برای مچ گیری می دانند و از آن برای کنترل یکدیگر استفاده می کنند.

باهر تصریح کرد: این تکنولوژی در کشور ما تنها چند سال است که پا به عرصه گذاشته سبب اعتیاد افراد به اینترنت، ردیابی، گذارن اوقات فراغت، مردم آزاری، خودکشی و شیوع روابط نامشروع و پنهانی  شده در حالیکه می تواند کاربری های مفدی دیگری نیز داشته باشد.

وی افزود: تکنولوژی جدید فرهنگ جدید می طلبد و فیلتر کردن این تکنولوژی نه تنها سبب از بین رفتن علاقه کاربران به آن نمی شود بلکه حرص و تمایل افراد را دو چندان می کند.برای درست استفاده کردن از این نوع تکنولوژی صداو سیما، رسانه ها و مشاوران باید وارد عرصه شوند تا پیامدهای منفی این تکنولوژی نو کم رنگ تر شود.

باهر اضافه کرد: از اثرات مخرب فیس بوک در میان متاهلان می توان به بالا رفتن سطح توقعات نا معقول، سست شدن بنیاد خانواده و دور شدن عاطفی افراد اشاره کرد.

این استاد علم جامعه شناس عنوان کرد: نبود  شناخت و فرهنگ کافی از مهم ترین عوامل اعتیاد به فیس بوک است که تنها با فرهنگ سازی می توان آن را مدیریت و کنترل کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول