نباید از دام فرصت‌طلبان در فضای مجازی غفلت کنیم

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايرنا، سرهنگ «کامبیز اسماعیلی» روز چهارشنبه در همایش مدیران روابط عمومی و رابطان ادارات و سازمان ها با نیروی انتظامی استان کرمان، افزود: غفلت افراد در استفاده صحیح از فضاهای مجازی و سایبری، موجب می شود که کاربران و افراد، قربانی اهداف سودجویانه افراد فرصت طلب در این فضا شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین جرایم حوزه سایبری در حوزه مالی و اقتصادی است، عنوان کرد: سطح پایین آگاهی های مردم، مشکلات فرهنگی و اخلاقی و اشکالات موجود در ساختارهای فنی از دلایل بروز جرایم سایبری است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه فن آوری و تکنولوژی ها و رواج روز افزون استفاده از فضاهای مجازی، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به عنوان یک پلیس تخصصی برای پیشگیری از جرایم سایبری و پی جویی پلیسی جرایم در این حوزه از سال 89 در کشور فعال شده که در ابتدای سال 90، این پلیس تخصصی در استان کرمان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرهنگ اسماعیلی با اشاره به اینکه در مهرماه سال جاری پلیس فتا در پنج شهرستان رفسنجان، سیرجان، بم، جیرفت و کهنوج راه اندازی شده است، گفت: پلیس فتا وارد حریم خصوصی افراد نمی شود و در مسیر تامین و حفظ امنیت کاربران فضای مجازی و پی جوی پلیسی جرایم این حوزه تلاش می کند و همواره براساس اولویت های موجود، هشدارهای لازم را به جامعه کاربران فضای سایبر ارایه می کند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان، حجم اطلاعات موجود در اینترنت را معادل 50 هزار میلیارد کتاب ذکر کرد و ادامه داد: باید ضمن تاکید بر نظارت والدین به رفتارهای فرزندان خود در فضای مجازی، آنها را با آسیب های این فضا و راهکارهای مقابله با آن آشنا کنیم.

وی بر لزوم نظارت بر عملکرد کاربران فضای سایبری در ادارات و نهادها نیز تاکید کرد و گفت: حملات سایبری برای سازمان هایی که اطلاعات محرمانه ای دارند، از تهدیدات جنگ نرم به شمار می رود که باید در این رابطه تمهیدات امنیتی لازم از سوی مدیران و کاربران اجرایی شود.

وی افزایش آگاهی های عمومی و افزایش سطح سواد رسانه ای و اطلاعاتی، آگاهی مدیران و بخش های نظارتی و نظارت بر رفتار کارکنان به ویژه در بخش های مهم و حساس و عضو نشدن در شبکه های مجازی را از راهکارهای مقابله با آسیب های فضای مجازی ذکر کرد.

سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: بسیاری از شبکه های اجتماعی در راستای ضربه زدن به اصول و ارزش های اخلاقی و دینی تلاش می کنند و بخشی از آنها نیز با تبلیغات گمراه کننده، کاربران را به جاسوسی وارد می دارند و این در حالی است که خود فرد شاید از اقدامی که انجام می دهد هم آگاهی نداشته باشد و نداند که چه مجازات سنگینی را متقبل خواهد شد.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول