دستگيري عامل تبليغ و فروش مواد مخدر در فيس بوک

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از خبرگزاري پليس، سرگرد «سهيل خاکشور»  گفت: با رصد و پايش مستمر در فضاي مجازي توسط مأموران پليس فتا مشخص شد که فردي با ايجاد صفحه جعلي در شبکه اجتماعي فيس بوک ، اقدام به بارگزاري مطالب و انتشار تصاويري با محتويات تحريک به استعمال مواد مخدر و روان گردان وآموزش آن مي کند.

وي بيان داشت: با توجه به حساسيت موضوع ف مأموران در جهت پيشگيري از وقوع اين آسيب مراتب شناسايي و دستگيري متهم را در دستور کار خود قرار دادند.

رييس پليس فتا خراسان شمالي تصريح کرد: مأموران پليس فتا با انجام يکسري اقدامات فني و اطلاعاتي و همچنين بررسي هاي گسترده در فضاي حقيقي و مجازي موفق شدند يک نفر متهم را در اين رابطه شناسايي و دستگير کنند.

سرگرد«خاکشور»يادآور شد: در بازرسي هاي بعمل آمده از مخفيگاه متهم مقدار قابل توجهي مواد مخدر سنتي و صنعتي کشف شد.

اين مقام انتظامي در ادامه افزود: متهم در بازجويي هاي بعمل آمده بزه انتسابي خود را پذيرفته و اذعان داشته که مدتي قبل معتاد به مواد مخدر ترياک بوده و در حال حاضر تحت درمان ترک اعتياد بوده که اوقات فراغتش را در ساخت صفحه اي جعلي در شبکه اجتماعي فيس بوک و اقدام به انتشار مطالب و تصاوير تحريک آميز مرتبط با آموزش مواد مخدر مي کرده است.

وي خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکيل پرونده بهمراه مواد مکشوفه و مستندات مربوطه جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شد.

رييس پليس فتا استان خراسان شمالي در ادامه در خصوص صفحه هاي جعلي در فيس بوک و آسيبهاي اجتماعي آن به کليه شهروندان هشدار داد: امروزه تبليغ وترويج انواع مواد مخدر باعث شده تا روزانه افراد زيادي در دام آن گرفتار شوند به طوري که در فضاي مجازي نيز اقدام به تبليغ وترويج آن مي کنند.

سرگرد «خاکشور» بيان داشت: مجرمان ، قربانيان را به عنوان طعمه انتخاب و با اين تفاسير که براي رسيدن به اوج سربلندي و قدرت نياز به مصرف مواد مخدر دارند با اين توجيح جوانان اين مرز و بوم را به چالش مي کشانند که اين ميسر نمي شود مگر با اراده قوي جوانان و نظارت والدين بر عملکرد آنها در فضاي مجازي.

اين مقام انتظامي همچنين تاکيد کرد: هموطنان هوشياري کامل و ملاحظات امنيتي را در زمينه ورود به شبکه اينترنت اين دنياي بي حد ومرز جهاني را بکار گرفته و با نظارت و آموزش افراد خانواده و فرزندان خود مواظب باشند تا خواسته و ناخواسته هدف طعمهاي اين گرگ صفتان اينترنتي نشوند و در دام آنها نيفتند و گاها شريک جرم مجرمين نيز نشوند.

رييس پليس فتا خراسان شمالي در پايان تصريح کرد: شهروندان هشدارها و راهکارهاي پليس فتا را جدي بگيرند چرا که استفاده از شبکه اينترنت نيز نياز به فرهنگ سازي و استفاده صحيح از آن دارد و اينترنت گرچه در نگاه اول خيلي راحت و دسترسي به همه چيز را براي کاربران خود آسان جلوه مي دهد ولي عدم آگاهي و استفاده نادرست و ورود بي هدف به آن موجب بروز مشکلات جدي شده و مسائلي غير قابل جبران در زندگي را در پي خواهد داشت.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول