دارایی‎های بنیان گذار فیس بوک به 38 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از سيتنا،مارک زوکربرگ،  بنیانگذار «فیس بوک» اعلام کرد که درآمد حاصله از این شبکه در سال گذشته به 7 میلیارد و 900 میلیون دلار بالغ گردید.

 رسانه های معروف بین المللی پس از گذشت 4 ماه از اظهارات بنیانگذار این شبکه، برای اولین بار ادعای های مالی این جوان 30 ساله آمریکایی را تایید کردند.

 دانشجویی که در فوریه سال 2004 هنگام تحصیل در دانشگاه «هاروارد»، سایت فیسبوک را برای سرگرمی در اتاق خوابش تاسیس کرده، روز پنجشنبه اعلام کرد که درآمد وی در سال 2013 نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است. با توجه به درآمد سال گذشته این شبکه ارزش «شرکت فیس بوک» در بازار به مبلغ 131 میلیارد دلار رسیده است.

 بر اساس گزارش روزنامه استرالیایی « سیدنی مورنینگ هرالد » دارایی های مارک زوکربرگ، بنیان گذار این شبکه اینک به 38 میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده است.

 اگر نسبت افزایش 55 درصدی درآمد سالانه این شبکه را بر مبنای مبلغ 7 میلیارد و 800 هزار میلیون دلار سال گذشته حساب کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که این شبکه ملیاردها دلار بیشتر از گذشته درآمده داشته است.

 این شبکه که برای سرگرمی یک دانشجو هنگام خواب در اتاقش تاسیس شد، اکنون 6773 کارمند و مهندس فنی برای اداره اش دارد و کابران آن نیز به یک میلیارد و 230 میلیون نفر می رسند. 737 میلیون انسان روزانه وارد این شبکه می شوند و ساعت ها از اوقات خود را می گذرانند. 81 درصد از اعضای شبکه فیس بوک در خارج از کشور محل سکونت بنیانگذار آن یعنی آمریکا است.

در میان شمار اعضای شبکه، حدود 80 میلیون عضو دارای حساب غیر واقعی و ساختگی هستند.

 زوکربرگ، خود در شهر«بالتوآلتو» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می کند اما مرکز بین المللی شبکه فیس بوک در شهر «دبلن» پایتخت ایرلند واقع شده است.

طبق آخرین گزارش سایت بازاریابی الکترونیکی Jeffbullas بیش از 270 میلیون انسان روزانه 5 با به شبکه فیسبوک مراجعه می کنند، به گفته این سایت حدود 75 درصد از اعضا به منظور تبلیغ و بازاریابی جهت فروش وسایل تولیدی خود از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول