افشای اجباری اطلاعات کاربران

به گزارش «وبلاگ نیوز» تدبیر۲۴ گزارش داد: فیس‌بوک، مایکروسافت، یاهو و گوگل روز دوشنبه چاپ جزئیاتی درباره درخواست های دولت امریکا برای دریافت اطلاعاتی که این شرکت ها دریافت می کنند را آغاز کردند. هدف این شرکت ها نشان دادن مشارکت محدود خود در شنود دولتی بر شهروندان است.

صنعت تکنولوژی بر شفافیت بیشتر بر درخواست امریکا تاکید دارد و می خواهد که نگرانی از مشارکت خود در برنامه های گسترده شنود دولتی را کاهش دهد. فعالیت های دولت آمریکا در شنود گسترده فعالیت های اینترنتی و مکالمات تلفنی شهروندان تابستان گذشته توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شد.

دولت آمریکا ماه گذشته بیان کرد قوانین تحدید افشای جزئیات درباره شنود اطلاعاتی را تسهیل خواهد کرد. چندین شرکت از جمله گوگل و مایکروسافت سال گذشته به دنبال توانایی افشای اطلاعات بیشتر، از دولت شکایت کردند.

برد اسمیت، از مدیران ارشد مایکروسافت روز دوشنبه گفت که اطلاعات تازه نشان داده اطلاعات مورد درخواست اخیر دولت، آنقدرها هم که گمان می شد گسترده نیست.

این گزارش حاکی از آن است که ۱۵ تا ۱۵،۹۹۹ حساب کاربری مایکروسافت شامل فرمان درخواست محتوا طی شش ماه اول ۲۰۱۳ بوده است.

همزمان، آقای اسمیت گزارش های رسانه ای را مطرح کرد که می گوید بر اساس اسناد افشا شده اسنودن، دولت بدون اطلاع شرکت های تکنولوژی به اطلاعات کاربرانشان دست یافته است.

او گفت:‌‌ ما معتقدیم که طبق قانون اساس دولت باید از طریق کمپانی های آمریکای و در چارچوب قانون به دنبال اطلاعات باشد

چندین شرکت اینترنتی قبلا شمار تقریبی نامه ای امنیت ملی را افشا ساختند که عمدتا با هدف کسب اطلاعات کاربران بدون تایید قانون بوده اند. حال، شرکت ها برای افشای اطلاعات بیشتر درمورد این درخواست ها، اختیار عمل بیشتری دارند.

همچنین گوگل اعلام کرد اطلاعات ۹ هزار تا ۹،۹۹۹ حساب کاربری اش مورد تقاضا بوده است. فیسبوک نیز گفت که تقاضاهایی برای دادن اطلاعات ۵ تا ۶ هزار حساب کاربری تحت فشار قرار گرفته است.

یاهو نیز اذعان داشت که برای در اختیار گذاشتن اطلاعات ۳۰ تا ۳۱ هزار تا از حساب های کاربری اش مورد درخواست قرار گرفته است که از جمله شامل برخی کلمات در ایمیل، چت، سرویس عکس فلیکر و یا تقویم می شود.

درخواست های دولت امریکا برای دریافت اطلاعات کاربران، شمار بالایی از صدها میلیون کاربر هر یک از این شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

مایکروسافت، گوگل و فیسبوک گفته اند بین صفر تا ۹۹۹ درخواست را طی شش ماهه اول ۲۰۱۳ از دولت دریافت کرده اند.

در بررسی های بیشتر می توان دریافت که این سه شرکت بین صفر تا ۹۹۹ درخواست غیرمحتوایی را بین ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۳ دریافت کرده اند که به دنبال اطلاعات کلی کاربران مثلا نام حساب کاربری افراد بوده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول