رایزنی با سه‌گروه دانشگاهی برای طراحی فیلترینگ هوشمند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس،دکتر محمود واعظی در یک نشست خبری با خبرنگاران همچنین در خصوص عضویت خود در دو شبکه اجتماعی گفت: در مجموع این عضویت را خوب ارزیابی می‌کنم زیرا عاملی برای ارتباط با مخاطبان شده است.

وی گفت: مردم در این شبکه با کامنت‌هایی که برایم ارسال می‌کنند انتقاد می‌کنند، تشویق می‌کنند و گاهی نیز ناسزا می‌گویند و گاهی وقت‌ها نیز نظراتشان ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد، اما در مجموع اتفاق خوبی است.

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، کوتاهی در ایجاد فیلترینگ هوشمند و نقص در فیلترینگ را به زمین وزارت ارتباطات انداخته، این وزارتخانه در خصوص فیلترینگ هوشمند چه کاری انجام داده است، گفت: اجرای فیلترینگ هوشمند کار پیچیده و دقیقی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم‌زمان با سه گروه از دانشگاه‌های مختلف برای ایجاد فیلترینگ هوشمند و طراحی این سامانه قرارداد بسته‌ایم که هرکدام زودتر به نتیجه رسیدند، از آن استفاده کنیم.

وی گفت: این تعجیل و اهمیت برای این نیست که بتوانیم فیلتر کنیم، برای این است که معتقدیم هر چه سریع‌تر باید روش فیلترینگ از روش فعلی به روش کارآمد تغییر کند. روشی کارآمد است که در آن تنها سایت‌های غیراخلاقی که به واقع خاص خانواده‌ها و جامعه است از دسترس دور باشد و امکان استفاده از سایر سایت‌ها فراهم باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول