اختلالات روانی در کمین معتادان به فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايسنا،علی فرهودیان، روانپزشک، با بیان این مطلب که بیشترین قشر استفاده کننده از فیس بوک در ایران نوجوانان و جوانان هستند، گفت: احتمال اعتیاد به این شبکه اجتماعی در این قشر رو به افزایش است و نوجوانانی که با فیس بوک کار می‌کنند بیش از سایرین در معرض بروز اختلالات روانی همچون هیجان زیاد و استرس قرار دارند.

علی فرهودیان با اشاره به اینکه علت تاسیس شبکه‌های اجتماعی برقراری ارتباط راحت با دوستان و آشنایان است، افزود: فیس بوک در تامین ارتباطات انسانی و نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر نقش اساسی و محوری دارد اما برخلاف این تصور عام می‌تواند تا حدی در مختل کردن روابط اجتماعی انسان‌ها و یا زوجین موثر باشد.

 عضو هیات علمی دانشکده علوم توان بخشی و بهزستی با بیان این مطلب که افراط در استفاده از فیس بوک نوعی اعتیاد مجازی است و می‌تواند در نوع خود خطرناک باشد، اظهار کرد: هر چه سن پایین‌تر باشد احتمال اعتیاد به این شبکه اجتماعی بالاتر می‌رود و از سوی دیگر نوجوانان و جوانانی که با فیس بوک کار می‌کنند بیش از بقیه در معرض بروز اختلالات روانی همچون هیجان زیاد و استرس قرار می‌گیرند.

 فرهویادن به دیگر پیامدهای منفی فیس بوک اشاره کرد و گفت: این افراد معمولا معاشرت‌های مجازی را به ارتباط‌های درون جامعه ترجیح می‌دهند و همچنین زمانی که سایت فیس بوک دچار تغییراتی می‌شود، اغلب بی‌دلیل دچار ناراحتی و عصبانیت می‌شوند.

 وی در پایان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از کاربران فیس بوک در ایران موجود نیست، افزود: به نظر می‌رسد که بیشترین قشر استفاده کننده از این شبکه اجتماعی در ایران نوجوانان و جوانان باشند چرا که مهارت و دانش کافی نسبت به اینترنت دارند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول