همایش «تربیت اسلامی و فضای مجازی» برگزار می شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، هشتمین همایش سالانه خود را با موضوع «تربیت اسلامی و فضای مجازی، چالش ها و راه کارها» برگزار می کند.

برگزارکنندگان از عموم اساتید حوزه­ های علمیه و دانشگاه­ ها، صاحب نظران، پژوهشگران، معلمان، مربیان، طلاب و دانشجویان علاقه مند دعوت کرده است تا با تهیه و ارسال مقاله در چارچوب محورهای این جشنواره، شرکت کنند.

ازجمله اهداف این همایش می توان به شناخت نظریه ها و دیدگاه های تربیت اسلامی در فضای مجازی، تبیین فرصت ها و چالش های فراروی تربیت اسلامی در تعامل با فضای مجازی، تبیین اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری های نو و فضای مجازی، تبیین راهکارهای توسعه و تعمیق  تربیت اسلامی از طریق فضای مجازی و تبیین چگونگی تعاملات حوزه های علمیه با وزارت آموزش و پرورش در بهره گیری از فضای مجازی برای تربیت اسلامی اشاره کرد.

همچنین علاقه مندان می توانند مقالات خود را در محورهای این همایش ازجمله، شناخت نظریه ها و دیدگاه های تربیت اسلامی در فضای مجازی، مفهوم شناسی فضای مجازی و ابعاد تربیتی آن در آموزش و پرورش، تبیین انگاره های تربیتی حاکم بر فضای مجازی، تبیین تصویر، مختصات و مؤلفه های تربیت اسلامی در فضای مجازی با تاکید بر مخاطب دانش آموزی و تبیین نسبت فضای مجازی با تربیت اسلامی ارسال کنند.

تبیین جایگاه رسانه های تصویری، متنی و گفتاری در تربیت اسلامی، تبیین جایگاه مربی و معلم در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی، تبیین جایگاه یادگیرنده در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی، تبیین جایگاه خانواده در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی و تبیین جایگاه مدرسه در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی از دیگر محورهای این همایش اعلام شده است.

باید عنوان مقاله با هدف ها و محورهای این همایش مرتبط باشد. همچنین مقاله حداکثر در 20 صفحه A4 تهیه و اصول تدوین مقاله به روش علمی در آن رعایت شده باشد.

علاقه مندان برای ارسال اصل مقالات به نشانی پست الکترونیک info@hamkariha.ir تا تاریخ 15 فرودین ماه 1393 فرصت دارند. مقالات پذیرفته شده در قالب کتاب حاوی مقالات همایش چاپ و مقالات برگزیده در روز همایش ارائه خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، سایر محورهای همایش و اطلاعات تکمیلی این همایش اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول