ایجاد شبکه ملی اطلاعات به منظور برطرف کردن نیازهای داخلی مردم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، داشتن هویت و تعهد برای ورود به فضای مجازی، کلید اصلی برای سیاست گذاری در این حوزه است که برای تحقق آن می بایست تعامل میان جامعه کاربران و سیاست گذاران برقرار شود.

در همایش جامعه و فضای مجازی، هویت و اخلاق به عنوان عناصر اصلی فضای مجازی معرفی شدند و تصریح شد: مشخص شدن هویت در فضای مجازی از جنبه های مختلف دارای اهمیت است که از آن جمله می توان به رعایت کپی رایت به واسطه آن و همچنین فراهم شدن زمینه مناسب تر برای توسعه خدمت رسانی در این فضا، اشاره کرد.

سیر تحول تکنولوژی موجب شده تا در حال حاضر شبکه هایی با قدرت پردازش، سرعت و ظرفیت بالا ایجاد شود و به واسطه آن فضای مجازی ترکیبی از فرصت ها و تهدیدها به وجود آمده است.

شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهایی است که به واسطه این تحولات به وجود آمده که می توان از آن به عنوان یک فرصت برای هم افزایی دانش استفاده کرد کما این که با ایجاد شبکه های اجتماعی تخصصی این امکان فراهم شده است.

عضویت در اینگونه شبکه ها در کنار مزایایی نظیر قابلیت تعامل با دنیا، چالش هایی نظیر ایجاد صفحات جعلی، کاهش کارایی درصورت عدم استفاده درست و رعایت نشدن حریم خصوصی نیز دارد.

در این همایش، با اشاره به شیوه هایی که امکان بهره مندی از مزایای چنین شبکه هایی را فراهم می کند تاکید شد: با حمایت از عضویت کارامد و حفظ حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی می توان از مزایای آن بهره برد و مانع تاثیر منفی برخی زوایای این شبکه ها شد.

نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیز در این همایش با اشاره به حجم ترافیک ارتباطات اینترنت در دنیا و ایران تصریح کرد: در حال حاضر ترافیک ارتباطات اینترنت در دنیا 100 ترابایت در ثانیه است در حالی که این رقم برای کشور ما 100 گیگابیت بر ثانیه است و این امر بیانگر فاصله بسیار زیاد کشور در راستای اجرای تعهدات برنامه پنجم کشور است.

وی با اشاره به ایجاد شبکه ملی اطلاعات به منظور برطرف کردن نیازهای داخلی مردم گفت: با ایجاد این شبکه، بیش از 80 درصد از نیازهای مردم در حوزه های بانکی، دانشگاهی و خدمات تفریحی و اجرایی در داخل برطرف خواهد شد و 20 درصد مابقی نیازها از طریق ارتباطات بین الملل تامین می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول