مردم هشدارهای ناشی از خطرات فضای مجازی را جدی بگیرند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، رضا مردانی اظهار کرد: به مناسبت هفته ارتقاء امنیت اجتماعی در خرمشهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر و فرمانداری و نیروی انتظامی این شهر جهت آگاه ساختن مردم نسبت به خطرات فضای مجازی هشدارهایی را تهیه و بین مردم توزیع می کنیم.

وی عنوان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی نیاز است تمامی واحدها با همکاری فی ما بین بتوانند در آگاه سازی مردم نقش مهمی را ایفا کنند.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر با اشاره به روی آوردن مردم به سوی شبکه های اجتماعی اظهار کرد: انتشار اطلاعات محرمانه در شبکه های اجتماعی به منزله افشا اطلاعات است.

مردانی در بخشهای دیگر به هشدارهای مجازی اشاره کرد و گفت: در منزل خود رایانه را در محلی نصب کنید که قابلیت کنترل فیزیکی و چشمی بر عملکرد فرزندانتان را داشته باشید، از اعلام رمز کارت به دیگران خودداری و متصدیان فروشگاه را ملزم نمایید دستگاه pos را در دسترس شما جهت پرداخت الکترونیکی قرار دهند، در زمان مراجعه به کافی نت ها مدارک شناسایی معتبر به همراه داشته باشید، رمز عبور خط مقدم دفاعی شماست برای رمزهای عبور حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از اعداد و حروف و علائم استفاده کنید.

وی افزود: از نکات مهم دیگر نیز این است که به هیچ عنوان با نام های کاربری که هویت اصلی شما را نمایان می کند و تحریک آمیز است وارد اینترنت نشوید، به هیچ وجه با کسانی که در اتاق های گفتگو آشنا می شوید قرار ملاقات حضوری نگذارید، هنگامی که در محل کار یا خانه هستید و اطلاعات مهمی روی صفحه مانیتورتان است رایانه تان را ترک نکنید، از فروشگاههای اینترنتی خرید کنید که آنها را می شناسید، از باز کردن ایمیل های ناشناس خودداری کنید، در هر سایت و وبلاگی اطلاعات ایمیل خود را وارد نکنید، رمز کارت های بانکی را بر روی آنها یادداشت نکرده و یا در کنار آنها نگهداری نکنید، مراقب پیامک های کلاهبرداران باشید، کاربران مزاحم را مسدود کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان گذارید، کلیه تراکنش های خود را ذخیره کنید.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر بیان کرد: مردم این را بدانند که هرگز و تحت هیچ شرایطی صاحبان سرویس دهنده از شما رمز ورود وبلاگتان را نمی خواهند و اگر این موضوع پیش آمد به موضوع مشکوک شده و رمزی را در اختیار آنها قرار ندهند.

مردانی در ادامه افزود: به هر ایمیلی که از شما اطلاعات شخصی و مالیتان را بخواهد اعتماد نکنید، با رمز نگاری فایل ها صرفا افراد مجاز قادر به دستیابی و مشاهده اطلاعات خواهند بود.

وی تصریح کرد: این هشدارها بخشی از خطرات ناشی از فضای مجازی را شامل می شود و مردم عزیز بدانند همانگونه که تکنولوژی در عصر ارتباطات رفاه را برای مردم آورده همزمان نیز خطراتی را برای آنها بیشتر و نزدیک کرده که درخواست می شود مردم این هشدارها را جدی گرفته تا خدایی ناکرده در آینده شاهد بروز هیچ گونه مشکلی برای شهروندان نباشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول