فضای مجازی قابلیت تبدیل شدن به فضای مناسب علمی ـ دینی را دارد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، میترا رسالت، کارشناس قرآن اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، با اشاره به استفاده بی رویه جوانان و نوجوانان از فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی قابلیت تبدیل شدن به فضای مناسب علمی و دینی را دارد.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان فضای مجازی را فرزندان کوچک تا افراد بالای 60 سال را تشکیل می دهد، افزود: همین امر می طلبد تا تمام مسئولان استانی و کشوری به بحث فضای مجازی اهمیت بیشتری دهند.

رسالت با اعلام اینکه مباحث دینی ـ قرآنی در فضای مجازی بسیار کم وجود دارد، اظهار کرد: تبدیل شدن فضای مجازی به یک فضای مناسب علمی ـ دینی می تواند در رشد فکری و علمی فرزندان مان بسیار مؤثر باشد.

وی درباره ارتباط بین فضای مجازی و روابط اجتماعی انسان ها گفت: فضای مجازی تمام روابط اجتماعی و فرهنگی را تحت نظر دارد و همچنین می تواند تحت تأثیر قرار دهد چون تمام روابط اجتماعی موجود در اجتماع می تواند به فضای مجازی منتقل شود پس یک ارتباط تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد.

رسالت درباره اینکه چگونه ارتباط با دیگران در فضای مجازی می تواند آموزه های دینی و قرآنی را ترویج کند، بیان کرد: پیشرفت تهاجم فرهنگی و تبادل فرهنگی که در حال حاضر حاصل می شود با توجه به ارتباط دیگران در تمام زمینه ها در فضای مجازی روی می دهد.

کارشناس قرآن اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه فضای مجازی با گستردگی که دارد می تواند به آموزش سبک زندگی اسلامی در جامعه بسیار کمک کند، بیان کرد: یکی از مقوله هایی که می تواند در سبک زندگی و آموزش آن بر جامعه تأثیر گذار باشد، فضای مجازی است.

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی برای ارائه الگو یادآور شد: ارائه الگو نکته بسیار مهمی است که می تواند ما را به اهداف سبک زندگی نزدیک کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول