اتهام «نژاد پرستی» برای توییتر

به گزارش«وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سیتنا، وب سایت توییتر که یکی از بزرگ ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی آن لاین است اکنون بر اساس مطالعه ای که انجام شده فضایی است که کاربران به تولید محتوای نژادپرستانه در آن می پردازند.

بر اساس مطالعه ای که مرکز تحقیقاتی دموس (Demos) انجام داده و نتایج آن در ایندیپندنت ایرلند منتشر شده روزانه ۱۰ هزار توییت که محتوای نژادپرستانه دارد در توییتر نوشته می شود.

این مرکز تحقیقاتی با مطالعه و تحلیل ۱۲۶ هزار و ۹۷۵ توییت که به زبان انگلیسی و در طول دوره ای ۹ روزه نوشته شده بوده است به نتایج اعلام شده رسیده اند. لغات و اصطلاحات استفاده شده بار نژادپرستانه علیه گروه های اقلیت یا مهاجر داشته اند. اصطلاحاتی که در زبان انگلیسی به گروه هایی که «کولی» خوانده می شوند٬ یا مهاجران جنوب آسیا و یا رنگین پوستان دیگر اطلاق می شوند از این دست بوده اند.

مرکز تحقیقاتی دموس تاکید کرده اند که تقریبا نزدیک به سه چهارم همه توییت های مورد مطالعه دارای عبارات نژادپرستانه بوده اند و به روشی که کم تر توهین آمیز به نظر بیاید استفاده شده اند.

مثلا شخص توییت کننده از آن عبارت در «توصیف» خود یا گروهی که خود متعلق به آن است استفاده کرده است. مرکز دموس از این روش که در جامعه توییتر غلبه دارد به عنوان “مد غیرتوهین آمیز جلوه کرده” یاد کرده است.

جمی بارلت٬ مدیر بخش رسانه های اجتماعی مرکز دموس می گوید که در حالی که عبارات نژادپرستانه بسیاری در توییتر استفاده می شوند اما اکثر استفاده،کنندگان، این عبارات را در موارد کمی به وضوح به صورت تبعیض آمیز یا نفرت پراکن به کار می برند.

او می گوید این تحقیق بیان گر آن است که چقدر سخت است از روی توییت های افراد واقعا به منظور آن ها پی برد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول