برخورد حقوقی و تجاری، جایگزین فیلترینگ

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، با اشاره به شبکه های اجتماعی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی، ابتدا یک فرصت و سپس ریسک است؛ بنابر این هر اندازه اطلاعات داشته باشیم که آن را در این شبکه های اجتماعی عرضه کنیم در جهان توانسته ایم کار بزرگ و مناسبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: هر اقدامی که برای معرفی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و تفکرمان در فضای جهانی اینترنت چه به صورت شبکه های اجتماعی معین و چه به صورت باز انجام دهیم، کار درستی است و ما باید حتما از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: داشته های فرهنگی و فکری مان را باید در شبکه های اجتماعی عرضه کنیم تا مورد استفاده کاربران جهانی قرار گیرد.
وی بیان کرد: در معارف قرآنی کارهای خوبی انجام شده که خبرگزاری ایکنا برای ورودش به جهان اسلام می تواند به معرفی این اقدامات و ظرفیت های علمی در این بخش بپردازد.

جهانگرد اظهار کرد: حضور در شبکه های اجتماعی کار خوبی است در ردیف دیپلماسی شبکه ای و علمی قرار می گیرد و می تواند عامل موفقیت باشد. ما باید از مزایای آن استفاده کنیم، منتها شبکه های اجتماعی به دلیل آنکه وسیع هستند، کاربران باید بدانند که چه چیزی بگذارند و چه چیزی نگذارند. آنها باید داشته های شخصی، حقوقی و حیاتی در آن نگذارند و از طرفی به توسعه افکار اجتماعی خودشان بپردازند.

وی بیان کرد: در شبکه های اجتماعی، ممکن است صفحاتی باشد که با مصالح جامعه ما تعارض داشته باشد که البته بسیاری از کشورها بنا به سلایق شان با این تعارضات روبرو هستند، اما روش آنها این بوده که تعامل حقوقی و تجاری دارند به این معنی که دفتر رسمی می زنند و آن بخش هایی که حساسیت دارند، مدیریت و غربالگری می کنند و در نهایت بقیه امتیازات شبکه های اجتماعی قابل استفاده می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در شبکه های اجتماعی، دو اقدام را می توان انجام داد اول آنکه به آگاه سازی کاربران بپردازیم تا هر نوع از داده های شخصی شان را به اشتراک نگذارند. سپس نحوه مدیریت است که در این امر جلوگیری، تنها راه نیست بلکه راه های دیگر هم وجود دارد.

وی ادامه داد: روش جلوگیری و فیلترینگ، تنها راه نیست بلکه باید برخورد حقوقی و تجاری کنیم و بگوییم این صفحاتی که دارای مطالب فاسد، منفی فرهنگی و اخلاقی است، برداشته شود و کاربران از دیگر مطالب استفاده کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول