برای کنترل فرزندان در فضای مجازی حضور مداوم والدین توصیه نمی شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، سرهنگ اسدالله زحمتکش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به پایین آمدن سن استفاده از اینترنت در جامعه، اظهار داشت: با توجه به این مسئله والدین باید نظارت های درستی بر روی استفاده فرزندانشان از اینترنت از همان سنین نوجوانی اعمال کنند.

وی آشنایی والدین با اینترنت و شیوه استفاده از آن را یکی از ضروریات نظارت صحیح والدین جهت استفاده فرزندان از اینترنت و فضای مجازی عنوان کرد.

به گفته زحمتکش در وهله اول دوستی و وجود اعتماد میان والدین و فرزندان است که می تواند مانع استفاده نادرست فرزندان از فضای مجازی شود.

این مقام مسئول نظارت مداوم و بدون وقفه بر روی فعالیت فرزندان در فضای مجازی و اینترنت را موجب حساس شدن فرزندان و نیز فراری دادن آنها از محیط خانه عنوان کرد.

به گفته زحمتکش زمانی که فشار بر روی فرزندان در خانه بیشتر شود آنها به سمت کافی نت ها و نیز منزل دوستان کشیده می شوند و در آنجا دیگر نمی توان نظارت آنچنانی بر روی فعالیت های آنها داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کافی نت ها در حال حاضر با توجه به نظارت های سرزده و مستمر بر فعالیتشان وضعیت بهتری برای استفاده از اینترنت دارند، اما زمانی که کار به منزل دوستان برسد امکان هرگونه استفاده نادرست از فضای مجازی وجود دارد.

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه قراردادن مانتیور را به شکلی که بتوان هر چند وقت بصورت عبوری صفحه آن را دید از جمله بهترین راهکارها برای اعمال نظارت غیر مستقیم والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی عنوان کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول