در «نفوذ» ساختار کلاسیک سریال‌‌سازی را رعایت نکرده‌ام

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سینما پرس، آرش تیمورنژاد نویسنده و کارگردان سریال «نفوذ» درباره ویژگی‌های سریال‌های اینترنتی ، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر این سریال‌ها به دلیل کارکرد خودو البته زمان کوتاهی که دارند، طرفداران بسیاری در جهان پیدا کرده‌اند. این آثار مزیت‌های دیگری را هم به دنبال دارند؛ نخست این ‌که مخاطب انتخاب می کند کی و کجا آن را ببیند، یعنی هر وقت که وقت داشت و هر جای جهان که بود می تواند با دسترسی داشتن به اینترنت وب سریال خود را دنبال کند. ویژگی دوم «وب ‌سریال‌ها» پخش هم زمان جهانی آن است. با هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌توان سریال و یا فیلمی را هم‌زمان در کل دنیا پخش کرد،اما وب‌ سریال این مزیت را دارد و مورد سوم نا میرا بودن آن است،

این کارگردان در ادامه افزود: یک سریال و یا فیلم سینمایی به طور کلاسیک شامل بخش‌هایی مانند مقدمه و معرفی شخصیت‌ها، گره‌افکنی، نقطه اوج، نقطه فرود، گره‌گشایی و غیره است اما ما به دلیل آن ‌که مدت زمان هر قسمت وب ‌سریال چیزی در حدود 10 دقیقه است، نمی‌توانیم این روند کلاسیک را داشته باشیم و قوانین آکادمی بین‌المللی این سریال‌ها نیز بر اساس این موارد تعیین شده‌اند. وب ‌سریال‌ها مستقیم می‌روند سر اصل مطلب! در حین رخ‌دادن ماجراها، شخصیت‌ها شناخته می‌شوند.

به گفته تیمورنژاد، حتی برخی شخصیت‌های وب ‌سریال «نفوذ» تا آخر ماجرا اسم ندارند. به عنوان مثال شخصیتی که فرامرز روشنایی بازی می‌کند، هیچ اسمی تا پایان داستان ندارد. ما فقط به دنبال اتفاق، ماجرا و بالطبع جذابیت هستیم و در کار باید مدام گره‌افکنی و گره‌گشایی وجود داشته باشد.

کارگردان سریال «نفوذ» در ادامه تصریح کرد: مخاطب اینترنت و جهان مجازی اگر ثانیه‌ای جذابیت نبیند، خیلی سریع می‌رود سراغ یک سایت دیگر! واقعا نمی‌توان مانند تلویزیون یا سینما هر چیزی را به مخاطب نشان داد چون اگر ثانیه‌ای خوشش نیاید با یک کلیک همه چیز را قطع می‌کند. بنابراین در فصل دوم سریال «نفوذ» با تمام امکاناتمان توانستیم جذابیت‌هایی همسو با فرهنگ کشورمان بیافرینیم. البته هنوز به ایده‌آل خود نرسیدیم و من امیدوارم با ساخت سریال دیگری بتوانم به تمام ایده‌آل‌هایم در این حوزه برسم. این رسیدن به جز خلاقیت، به بروز کردن امکانات فنی و همچنین داشتن منابع مالی نیز وابسته است.

تیمورنژاد در پایان اظهار امیدواری کرد تا از دستگاه‌های فرهنگی از ساخت سریال‌های اینترنتی در ایران حمایت بیشتری به عمل بیاورند.

فصل دوم سریال «نفوذ» در 12 قسمت 10 دقیقه‌ای طراحی شده و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته قسمت های جدید آن بر روی وب سایت www.3rial.tv  قابل مشاهده است.

 داستان فصل دوم در ادامه فصل قبل بوده و مبحث جوانان و اینترنت در کنار ماجرایی تروریستی که امنیت فضای مجازی کشور را به مخاطره می‌اندازد در قالبی نو و جذاب به تصویر کشیده است. تهیه کنندگی سریال «نفوذ» را موسسه فرهنگی رسانه‌ای آفتاب بر عهده داشته و بهاران فیلم مجری طرح آن بوده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول