هفتمین جشنواره «هشتمین خورشید ولایت» برگزار می‌شود

به گزارش«وبلاگ نیوز» هفتمین جشنواره «هشتمین خورشید ولایت» با اهدافی همچون ایجاد زمینه برای ارتباط هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با فضای معنوی امام رضا (ع) و تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان، نوجوانان و جوانان دانش آموز، برگزار می‌شود.

امام رضا(ع)، زیارت و معرفت، موضوعات این جشنواره هستند و جشنواره ویژه دانش آموزان سراسر کشور و فارسی زبانان خارج از کشور در 3 مقطع تحصیلی ( 1- دوره 6 ساله ابتدایی،2- دوره متوسطه اول،3- دوره متوسطه دوم.) برگزار می‌گردد.

در مقطع ابتدایی فقط در رشته های دلنوشته، نقاشی و خوشنویسی (خط تحریری) و در مقطع دوره اول و دوم متوسطه (در کلیه رشته‌ها) برگزار می‌شود و فارسی زبانان خارج از کشور می‌توانند با ارسال آثار در رشته‌های شعر و دلنوشته و قصه و وبلاگ در جشنواره شرکت کنند.

با توجه به اینکه دیگر کشورهای فارسی زبان ممکن است مقطع تحصیلی مشابه ایران را نداشته باشند بصورت گروه سنی 6 تا 12 سال ابتدایی، 13 تا 15 سال دوره اول  و 16 تا 18 سال دوره دوم متوسطه منظور می‌شود.

جشنواره در رشته 8 رشته، شعر، دلنوشته (نامه ای به امام رضا « ع » )، نقاشی، عکس، خوشنویسی، سرود، داستان (قصه) و وبلاگ، برگزار می‌شود.

در بخش وبلاگ، هر وبلاگ می‌بایست توسط یک یا حداکثر 3 نفر مدیریت شود و موضوع وبلاگ باید با موضوع جشنواره مرتبط باشد، همچنین افراد شرکت کننده می بایست حداقل تا پایان مهلت ارسال آثار آدرس وبلاگ و شناسنامه اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در طول مدت جشنواره می بایست حداقل هردو هفته یک بار وبلاگ بروز رسانی شود .

هیچ محدودیتی جهت شرکت در چند رشته برای دانش آموزان وجود ندارد اما در صورت شرکت دانش آموز در چند رشته و کسب رتبه تنها در یک رشته معرفی خواهد شد.

داوری آثار در تمامی رشته ها برای سه مقطع تحصیلی بصورت جداگانه انجام پذیرفته و نفرات برگزیده هر مقطع در هر رشته معرفی خواهند شد و آثار دانش آموزان فارسی زبان خارج از کشور بصورت جداگانه داوری خواهد شد.

در پایان جشنواره و در مراسم اختتامیه از سه استان که از نظر کمیت و کیفیت آثار ارسالی برگزیده شوند تقدیر و جوایز ارزنده ای به مدیر کل، معاونت پرورشی و فرهنگی، رئیس اداره فرهنگی و هنری و کارشناس پیگیری کننده جشنواره اهدا خواهد شد.

از هر استان 3 اداره برتر با تأیید ادارات کل و معرفی به دبیرخانه جشنواره تقدیر خواهد شد.

 نام نویسی از هفته بسیج آغاز و تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت و  مراسم تجلیل و اختتامیه همزمان با دهه کرامت شهریور 93، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول