برگزاری نخستین کارگاه مهارت افزایی وبلاگ نویسی «وبیان» در بوشهر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، مینا مدارا، مدیر خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر ، اظهار کرد: خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر بانک جامعی از بهترین مطالب وبلاگ نویسان استان تنها نماینده و تریبون بوشهری ها در فضای مجازی سطح کشور در نظر دارد که وبلاگ های فعال استان بوشهر که در زمینه های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، طنز، ادبی و… را شناسایی کند و مطالب آن ها را در پایگاه های اطلاع رسانی معتبر استان و کشور همچون پایگاه اطلاع رسانی کشوری «حرف تو» انتشار دهد.

مدارا گفت: به دلیل اینکه در طرح اولیه سایت اصلی از من کمک گرفته شده بود و فعالیت های من در این فضا موجب شد کار روی «وبیان» را آغاز کنم.

مدیر خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر با بیان اینکه مطالب «وبیان» تولیدات وبلاگ های استان بوشهر است، تصریح کرد: «وبیان» مخصوص قشر خاصی نیست و متعلق به تمام هم استانی های عزیزمان است، اما قشر جوان بیشتر به «وبیان» لطف دارند، مسئولان به «وبیان» لطف بسیاری دارند و آینده روشنی برای «وبیان» پیش بینی می کنند.

مدارا اضافه کرد: مخاطبان در حال حاضر از طریق فضای مجازی به صورت کامنت، ایمیل و در آینده در سایت اصلی به صورت شبکه اجتماعی و همچنین سامانه پیامکی با ما در ارتباط هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که مخاطبان بیشتر چه کامنت هایی را برای وبلاگ ارسال می کنند؟ یادآور شد: کامنت های آن ها متنوع است به طور مثال از آپ شدن وبلاگشون با مطالب تولیدی خبر می دهند یا تعجب از وجود چنین خانه وبلاگ نویسی می کنند گاهی هم انتقاد و پیشنهاد سازنده می دهند و ما را بسیار خرسند می کنند.

مدیر خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر تصریح کرد: در واقع تمام استان ها نماینده وبلاگی داشتند و این برای ما مهم بود که در صحنه باشیم و انشاءالله خانه وبلاگ نویسان بوشهری در بین نماینده های استان ها با حضور وبلاگ نویسان بوشهری در کشور پر آوازه باشد و بماند.

مدارا گفت: سه ماه است آغاز به کار مستمر کردیم که به یاری خدا با استقبال بسیار خوبی از طرف هم استانی ها و نخبه های وبلاگ نویس استان مواجه شدیم تا «وبیان» روند رو به رشدی را پیش رو داشته باشد.

وی در ارتباط با نام «وبیان» بیان کرد: با این اسم می خواستیم کلمه وب را نشان دهیم و همچنین (بیان، فن بیان و آزادی بیان) را در این کلمه بگنجانیم، «وبیان» دغدغه و نیازی بود که بین چند جوان بوشهری ریشه کرد و به مرور زمان شکوفا شد و ان شاءالله در حال ثمر دادن است اما من در این سه ماه اخیر مدیریت «وبیان» را به دست گرفتم.

مدیر خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر خاطرنشان کرد: کامنت ها بسیار هستند و گاهی قادر به پاسخگویی نیستیم از همین جا از هم استانی های عزیزم بابت تأخیر در پاسخگویی عذرخواهی می کنم، درجه اهمیت من به بچه های وبلاگی، مثل مادر است به فرزند خود، دوست دارم شاهد رشد و موفقیت آن ها باشم.

مدارا در مورد انگیزه و هدفش از وبلاگ نویسی و مدیریت وب گفت: هدف ما منسجم کردن وبلاگ های پراکنده هم استانی هایمان در فضای مجازی است تا بوشهری بتواند حتی اگر در روستای دور افتاده ای سکونت دارد شاهد انتشار صدایش به گوش جهانیان باشد.

وی گفت: از نظر من تمام مطالب تولیدی هم استانی های عزیزم برترین مطلب هست امیدوارم هم استانی های ما بیشتر تلاش کنند و قلم بزنند.

مدیر خانه وبلاگ نویسان بوشهر اضافه کرد: فضای مجازی بوشهر را روندی رو به رشد می بینم، این روند نیاز به مدیریت داشت که با حضور خانه وبلاگ نویسان استان بوشهر و مدیریت وبلاگ ها در فضای مجازی و انتشار پست های تولیدی وبلاگ ها در سایت کشوری «حرف تو» و خبرگزاری های استان بوشهر انگیزه بیشتری در بین وبلاگ نویسان موجب شد.

وی در ارتباط با نخستین دوره کارگاه مهارت افزایی هادیان وبلاگ نویس در بوشهر گفت: این کلاس ها روزهای چهارشنبه، 7 اسفندماه و پنجشنبه، 8 اسفندماه از ساعت 14 تا 17:30 برگزار می شود، موضوع کلاس های این کارگاه مهارت های ارتباطی در فضای مجازی، جنگ نرم فضای مجازی، تحلیل محتوای فضای مجازی، فعالیت عملی تحلیل محتوای وبلاگ ها، تاکتیک های عملیات روانی و آموزش فنی وب نویسی است و این کلاس ها با هدف ارتقای سطح علمی و دانش مجازی علاقه مندان در فضای مجازی و وبلاگ نویسی است.

مدیر خانه وبلاگ نویسان بوشهر در پاسخ به این سؤال که چه توصیه ای برای وبلاگ نویسان بوشهری دارید؟ گفت: من کوچکتر از آن هستم که برای بزرگان وبلاگ نویس استانم توصیه ای داشته باشم اما باید بگویم تک تک ما خبرنگار، عکاس و صدای مردم استان مان هستیم پس از توانایی و علمی که داریم باید در این صحنه کمال استفاده را ببریم مطمئن باشید صدای ما به گوش جهانیان می رسد.

مدارا خاطرنشان کرد: ما تاکنون خیر حضور نداشته ایم اما در آینده به طور یقین حضور خواهیم داشت و مشوق حضور دیگر بوشهری ها می شویم.

وی در پایان از همه مسئولان خبرگزاری بین المللی قرآن که به صورت تخصصی در سراسر جهان در حوزه های فرهنگ دینی و پایداری اسلام ناب محمدی(ص) فعالیت می کنند اظهار امیدواری و آرزوی پیشرفت کرد و گفت: در حال حاضر خود را باید در صحرای کربلا احساس کنیم تا بتوانیم از آرمان ها و اعتقادات مان دفاع کرده و به گفته مقام معظم رهبری فضای مجازی به اندازه انقلاب اهمیت دارد، پس بیائیم این فضا و فن آوری را بیشتر بشناسیم و از این فضا برای ترویج فرهنگ اسلامی و پیشرفت در عرصه های مختلف استفاده کنیم به این خاطر که فضای مجازی همچون تیغی دو لبه است که از این فضا باید به سود خود استفاده کنیم امید را در دل خود و مردم زنده نگه داریم تا با امید پیشرفت کنیم و به اوج شکوفایی برسیم. به امید آن روز که امام عصر ظهور کند و جهان را از ظلم و فساد پاک کند و موجب پالایش جهانی شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول