در بودجه جدید شورای عالی، نظارت بر فضای مجازی را دور زدند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن غفاری فرد با اشاره به ماهیت ارتباط اجتماعی در زندگی، اظهار کرد: اساسا ارتباطات در میان تمام موجودات محوریت و بروز دارد، حتی بین بنده و خدا نماز محور ارتباط است و قرآن نیز اساس ارتباط با بشر است.

مدیر گروه تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، با اشاره به ارکان ارتباط، افزود: ما نمی توانیم اهمیت و ضرورت ارتباط بین افراد را انکار کنیم، چیزی که در ارتباط محل بحث است، محور ارتباط، موضوع ارتباط، محتوای ارتباط، فضای ارتباط، رسانه ارتباط و هدف ارتباط است.

استاد دانشگاه با بیان پیشرفت مادی بشر و پیشرفت ابزارهای ارتباط، تصریح کرد: انسان ها در گذشته های دور در غار ها با عظیم ترین نماد ها و تصاویر انتقال پیام داشتند و بعد از جریان پیدایش خط، با حروف کوتاه پیام را به مخاطب ارسال کردند.

جامعه شناس با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، تاکید کرد: بشر با پیشرفت علم و تکنولوژی به فکر افتاد که انتقال معنا را سریع تر انجام دهد و با کمترین علائم بیشترین معنا را انتقال دهد و هر روز با علم و پیشرفت، اصل انتقال معنا را سرعت داد.

وی گفت: در جامعه شناسی ارتباطات اثبات شده است که در بین ملل، ایران از ملت ها و کشورهایی است که بیشترین استفاده از نماد های ارتباطی را دارد و از نمادهای بسیار کوتاه برای ارتباط های بسیار وسیع و پر محتوا استفاده می کند.

حجت الاسلام غفاری فرد با اشاره به اهمیت مدیریت در ارتباطات، عنوان کرد: مهم ترین اصل در ارتباطات به ویژه ارتباطات مجازی مدیریت است، اینکه چه کسی محتوای ارتباط و هدف ارتباط را مدیریت می کند اهمیت بسیار زیادی دارد.

جریان استکبار با فیس بوک سعی در اسارت ما دارد
مدیر گروه تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، تاکید کرد: در حال حاضر جریان استکباری توانسته محتوا، هدف و مخاطب را در اختیار خود قرار دهد.

استاد دانشگاه با اشاره به توطئه های استعمار برای ملت ایران، بیان کرد: قبل از پرداختن به ضررهای فیس بوک و چت، باید باور کنیم که در پشت این ماجرا ها دولت های استکباری برای به اسارت کشیدن ما نقش دارند.

جامعه شناس با اشاره روش های استعماری غرب برای تسلط به افکار عمومی گفت: قبل از اینکه فیس بوک وارد زندگی ها شود؛ استکبار از طریق سینما و تلوزیون بر روی مخاطب اثر گذار بود؛ اگر دقت داشته باشیم متوجه می شویم که بالیوود خطر هالیوود را احساس کرد و از آن دوری می کند، فرانسه و آلمان نیز در حال کنترل آثار هالیوود در کشور هایشان هستند چون معتدند که هالیوود فرهنگ آن ها را تغییر می دهد.

وی با اشاره اهمیت نظارت بر فضای مجازی، اظهار کرد: در حال حاضر تکنولوژی های نظیر فیس بوک، ویچت، واتس آپ که توانایی برقراری ارتباط دو نفر را در دور ترین نقطه دنیا فراهم می کنند، احتیاج به نظارت و کنترل جدی تری دارد چون به راحتی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام غفاری فرد، افزود: سال ها قبل که ما در متون دینی می خواندیم که در آینده تکنولوژی پیشرفت زیادی دارد متهم به دیوانگی و جنون می شدیم، آن زمان که علائم آخرالزمان و پیشرفت علوم ارتباطی را توضیح می دادیم ما را به رمالی متهم می کردند اگرچه همه پیشرفت ها از علائم آخرالزمان است.

مدیر گروه تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، با اشاره به ارتباط به عنوان مبنای تحول و پیشرفت، تاکید کرد: ارتباط لازمه غیر قابل انکار زندگی ها است، اما باید این ارتباط مبنای یک سفر و تحول و پیشرفت باشد، اما در حال حاضر مدیریت و کنترل نظارت این فضا ها به عهده ما نیست.

استاد دانشگاه با تاکید به لزوم شبکه های اجتماعی داخلی، عنوان کرد: در حال حاضر ما شبکه اجتماعی داخلی مطلوب نداریم، فضاهایی اکنون وجود دارد که فقط سرمایه گذار آن ایرانی است اما هدایت کننده و فرماندهی دیگران هستند و حتی برخی از آن ها از سوی گوگل و دیگر موتور جست و جو ها هدایت می شود.

مدیران کشور به فکر استثمار فرهنگی ایران نیستند
جامعه شناس با اشاره به بودجه فضای مجازی، تاکید کرد: در بودجه جدید شورای عالی نظارت بر فضای مجازی را دور زدند و چند میلیارد تومان در غالب فضای مجازی اختصاص داده شده که فقط سرمایه گذار و دفتر ظاهری آن در ایران است اما مدیریت و هدایت آن از سوی دولت های دیگر است.

وی با اشاره به بی توجهی مدیران فرهنگی کشور به استثمار فرهنگی مردم ایران،گفت: جای تعجب است که مدیران کشور به فکر استثمار فرهنگی ایران نیستند، دیگر شرایط ما از تهاجم فرهنگی گذشته است دیگر نیاز نیست که دشمن خاک ما را تصاحب کند، دشمن عقل، منطق و فرهنگ ما را به راحتی تصاحب می کند.

حجت الاسلام غفاری فرد، با بیان تلاش های ویژه دشمن از بعد از انقلاب برای به زانو در آوردن ملت ایران، اظهار کرد: دشمن در نخستین گام تسخیر فیزیکی را در نظر داشت که شکست خورد، بعد بحث تعویض رهبران را مطرح کرد که بازهم موفق نشد، اما اکنون از طریق فضای مجازی در ایران حکومت می کند، که مصداق بارز این مسئله را در اوکراین و ترکیه شاهد بودیم.

مدیر گروه تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، افزود: مسئولان کشور باید مرگ خودشان در کنار اردوغان ترکیه ببینند، در این چند ماهی که دولت جدید شکل گرفته است، چرا شورای عالی فضای مجازی جلسه پر محتوایی نداشته است؟ چرا این فضا را رها کرده اند؟

استاد دانشگاه، تصریح کرد: امروز جنگ اصلی در شورای عالی مجازی است، اگر مدیریت درستی نداشته باشیم، صدتا حزب و ان جی اُ هم تاسیس شود بی فایده است و اولین کسی که در این میان قبل از ملت بلعیده می شود، روسای قوای سه گانه هستند.

جامعه شناس، تاکید کرد: مسئولان ایران در مدیریت فضای مجازی از ترکیه عبرت بگیرند، دشمن که اول نیامد یک باره ترکیه را تسخیر کند، نیامد یک باره رئیس جمهور و نخست وزیر عوض کند، بلکه با حکومت در فضای مجازی آن ها را به تسخیر خود در آورد و بعد از آن با خیال آسوده برای تسخیر کشور و تعویض رئیس جمهور قدم بر می دارد.

ایران ظرفیت بهره مندی از فضای ارتباطی مطلوب را دارد
حجت الاسلام غفاری فرد با اشاره به جانفشانی شهدا در به ثمر نشستن انقلاب، بیان کرد: این انقلاب برای استوار ماندنش شهید می خواهد، خورد شدن می خواهد، شهید معنوی می خواهد؛ این انقلاب نیاز به نیرو توان برای هدایت دارد چون راه و هدفش مقدس است و پا برجا می ماند و برای این انقلاب خون های زیادی ریخته شده است.

مدیر گروه تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، اظهار کرد: ایران کشوری است که مردم فهیمی دارد که نیازمند برقراری ارتباط با یکدیگر هستند اما باید این ارتباط هدفمند و با کنترل در داخل کشور باشد.

حجت الاسلام غفاری فرد با اشاره به حضور پر رنگ رایانه و اینترنت در زندگی ها، گفت: در حال حاضر که تمام امور ما رایانه ای است، بنابراین ما نیازمند به ارتباطات و فضای مجازی هستیم اما به شرطی که داخلی باشد و تحت کنترل خودمان باشد، نه اینکه یک ساختمان و فضا در ایران داشته باشد و از خارج کنترل شود.

مدیر گروه تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: این دولت به مراتب سالم تر از اصلاحات است، پس مسیر پیشرفت نیز باز است، ما در آن دوران وحشت زده اصلاحات تولید علم و پیشرفت را آغاز کردیم، ایران تقریبا 12 سال است که در مسیر دانش افزایی قدم برداشته است، بنابراین اکنون در فضای سایبری درایت و هوشیاری مسئولان لازم است.

انتهای پیام/ ق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول