درخواست «بیزبوک» از مسؤولان برای حمایت از شبکه‌های بومی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا،‌احسان امیریان، بنیانگذار شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار، با اشاره به شبکه اجتماعی بومی اظهار کرد: آخرین آمار نشان می دهد که بیش از 80 درصد از مردم در رسانه های اجتماعی تعامل دارند و عضو هستند. پتانسیل عظیم شبکه ها نشان می دهد که شبکه اجتماعی بومی را می توانیم در این سرزمین داشته باشیم و نه تنها برای تفریح و سرگرمی، بلکه به صورت تخصصی از آن بهره مند شویم.

وی افزود: شبکه اجتماعی «بیزبوک»، شبکه اجتماعی صرفاً همچون فیس بوک، تفریح و سرگرمی نیست، بلکه به دلیل گسترش و ایجاد شبکه تخصصی فردی و حرفه ای، شبکه ای مؤثر و برای بهبود اوضاع کسب و کار فردی و سازمانی است.

امیریان با اشاره به شبکه اجتماعی «بیزبوک» تصریح کرد: در این شبکه، فرد یا سازمان به شکل فردی و حقوقی ثبت نام می کنند و فرد به هنگام ثبت نام دو اولویت شغلی و حرفه ای خود را مشخص می کند. برای مثال مدیر فروش، اطلاعاتش را در این شبکه ثبت می کند و به محض ثبت به صفحه تشکیل و ایجاد رزومه کاری و حرفه ای در قالب استاندارد هدایت می شود. در این هدایت مدیر فروش، به سایر مدیران فروش فعال در بیزبوک متصل می شود، نه آنکه تنها از طریق دوستانش باشد.

ضرورت حمایت دولت از شبکه اجتماعی بومی
وی ادامه داد: سایر مدیران فروش و سایر هم حرفه ای ها، به صورت خودکار از طریق سیستم به کاربری که در جایگاه مدیر فروش ثبت نام کرده است، پیشنهاد می شوند.

بنیانگذار شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار تصریح کرد: در بیزبوک پایگاهی عظیم از رزومه های شغلی و حرفه ای است و صاحبان کسب و کار می توانند در این شبکه عضو شوند و براساس رزومه های کاری، نیروی خود را جستجو کنند.

وی بیان کرد: امکان دیگر بیزبوک، مشاور فردی و کسب و کاری فعال و غیرفعال است. در حالت فعال، شرکت می تواند از پایگاه دانش بزرگ بیزبوک در حوزه های تخصصی استفاده کند. همچنین دانشگاه بیزبوک را داریم که اعضا می توانند مقالات مختلف را مطالعه کنند. در حالت غیرفعال بیزبوک خودش وارد دنیای کسب و کار فرد می شود و مشاوره در دنیای فیزیکی می دهد که شامل برندسازی و تحقیقات بازار است.

امیریان اظهار کرد: با توجه به اینکه دیگر بحث نیاز داشتن یا نداشتن به رسانه های اجتماعی و دنیای مجازی دیجیتال مطرح نیست و موضوع این است که ناچار و ناگزیر از این بحث هستیم و باید این فضا را داشته باشیم. اگر نخواهیم در این عرصه تأثیرگذار باشیم، باید تأثیر بپذیریم. پس چه بهتر همین دولت و دست اندراکاران بیایند بومی شده های خودمان را رشد دهند و گسترش آن کمک کنند.

وی یادآور شد: در بازدید وزیرارشاد از نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، آنقدر اطراف وی را احاطه کرده بودند که نتوانستیم به راحتی درد و دل کنیم و حرف هایمان را بزنیم.

امیریان اظهار کرد: در بیزبوک، قصد داریم فضای کارمندی و دولتی را گسترش دهیم؛ چرا که قرار نیست تا پایان عمر کارمند باشد بلکه می تواند پس از ساعت کاری با ورود در این فضا رزومه خود را ثبت و در بخش خصوصی فعال کند.

وی افزود: دولت باید از شبکه اجتماعی بومی «بیزبوک» حمایت کند تا این شبکه بومی گسترش یابد و شاهد نتایج مثبتی باشیم.

بنیانگذار شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار تصریح کرد: چهارماهی می شود که از فعالیت این شبکه اجتماعی می گذرد. در این مدت کوتاه که اعلام عمومی کرده بودیم، استقبال خوبی از این شبکه داشتند تا جایی که ما این اعتماد را داشته باشیم که در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال شرکت کنیم.

غرفه معرفی شبکه اجتماعی «بیزبوک» در سالن 38 مستقر است و نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از هشتم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شده است و امروز یازدهم اسفندماه به پایان می رسد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول