یک شبکه اجتماعی که شب‌ها تعطیل است

به گزارش «وبلاگ نيوز»، شبکه اجتماعی فارسی خانوادگی با هدف ایجاد محیط صمیمانه خانوادگی در فضای مجازی و تقویت ارزشهای خانواده ایرانی راه اندازی شد. شبکه اجتماعی «کاریزنو»با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایرانی و تعمیق روابط انسانی و خانوادگی در فضای مجازی به جمع سرویس دهندگان شبکه های اجتماعی پیوست.

این شبکه اجتماعی دارای بخش های مختلفی چون بانک مجازی، ایده، وبلاگ و اخبار است و این امکان را به کاربران خود می دهد که ایده های خود را که قابلیت پیاده سازی در شبکه اجتماعی را دارد ارائه داده تا مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرد و در نهایت بانک تخصصی از توانمندیهای افراد به دست آید.

در این شبکه اجتماعی برای ایجاد انگیزه در تولید محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی، مطالب در بانک مجازی ارزشگذاری شده و براساس آن هدایایی به کاربران عرضه خواهد شد.

تالارهای گفتگو، بازیهای آنلاین، نقاشی آنلاین و سرویس هایی مانند حراجی، ورزش و باشگاه فیلم و موسیقی از دیگر امکانات این شبکه اجتماعی خانوادگی است.

از جمله ویژگیهای متفاوت این شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی می توان به محدودیت استفاده کاربر از این شبکه در ساعات پایانی شب اشاره کرد به نحوی که این شبکه از ساعت 1 شب تا 7 صبح برای کاربران مسدود می شود که دلیل اجرای این ایده، تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ ایرانی و خانوادگی عنوان شده است.

در این شبکه اجتماعی اعضای خانواده می توانند با یکدیگر در ارتباط بوده و از محتوای تولیدی یکدیگر استفاده کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

کاریزنو به معنی «سرچشمه تازه» نام قریه‌ای در اطراف تربت جام مشهد است. نام این دهکده در لغت نامه دهخدا نیز درج شده و در گذشته دارای باغات بسیار از جمله زردآلو، گیلاس و مزارع سرسبز صیفی جات مانند خربزه و هندوانه بوده است. این نام جزء معدود اسامی فارسی و انگلیسی است که دارای معنی و تلفظ یکسانی است.

بنابر این گزارش، باقر افخمی، مدیر این شبکه اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرورهای این شبکه در داخل کشور قرار دارد گفت:براساس سیاست های شورای عالی مجازی سرورهای این شبکه در داخل کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجوز این شبکه از وزارت ارشاد دریافت شده است؛ گفت: عملیات مطالعاتی این شبکه از آذر ماه سال گذشته آغاز و در ماه مبارک رمضان پایلوت آن اجرا شده و در حال حاضر بیش از 3هزار کاربر به عضویت آن درآمده است.

افخمی با اشاره به اینکه به دنبال این نیستیم که کاربران عضو شبکه های اجتماعی داخلی را جذب کنیم، بیان داشت: در وهله اول به دنبال ایجاد فضایی امن برای خانواده ایرانی هستیم تا از جذب بیشتر مردم به شبکه های خارجی جلوگیری کنیم به همین علت تمام ویژگی های شبکه های خارجی را در این شبکه جمع کرده ایم.

وی از ایجاد بانک مجازی در این شبکه که دارای واحد پولی به نام کایزن است خبرداد و گفت: یکی از ایده هایی که برای کاربران دارای جذابیت است و می تواند در تولید محتوا کمک کند بانک مجازی است که کاربران به ازای هر عکس و یا کامنتی که می گذارد؛ حق تالیف مجازی تعلق گرفته که با رسیدن به حد نصاب به کاربرانی که بیشترین و بهترین محتواها را تولید کرده اند؛ هدایایی بدون قرعه کشی و به میزان محتوای تولید شده شامل گوشی موبایل، تبلت و … داده می شود.

وی با اشاره به وظیفه معاونت فرهنگی این شبکه گفت:کاربران محتوا تولید می کنند و معاونت فرهنگی با بررسی های انجام شده برروی آن، صحت و سقم تولیدی بودن محتوا و یا کپی بودن آن را تایید می کند.

وی با بیان اینکه این شبکه یک NGO دانشجویی است گفت: تولید کننده این شبکه به هیچ وجه وابسته به دولت نیست.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول