10 سال حبس برای متهمان قتل وبلاگ‌نویس مصری

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، دو تن از نیروهای پلیس مصر روز دوشنبه به جرم دست داشتن در مرگ خالد سعید وبلاگ نویس مشهور این کشور به 10 سال زندان محکوم شدند.

خالد سعید وبلاگ نویس مشهوری است که ژوئن 2010 کشته شد. وی به نماد قیامی تبدیل شد که حسنی مبارک رئیس جمهور مصر را اوایل سال 2011 از قدرت برکنار کرد.

این دو نیروی پلیس اکتبر 2011 به هفت سال زندان محکوم شده بودند اما دادگاه استیناف دستور بررسی مجدد این پرونده را صادر کرده بود.

قاضی روز دوشنبه، حکم خود را در شرایطی صادر کرد که دو متهم که از سه سال پیش زندانی هستند با لباس سفید رنگ زندانیانف پشت میله های قفس متهمان قرار داشتند.

وکلای خانواده این وبلاگ نویس که در سن 28 سالگی جان باخت، خواستار 15 سال زندان برای این متهم بودند.

محمود عبدالرحمان یکی از وکلای خانواده این وبلاگ نویس اعلام کرد این حکم عدالت را برای همگان اجرا کرد و پیامی بازدارنده به دستگاه نسبتا قدرتمند پلیس فرستاد.
وی افزود:« این حکم نشان می دهد که مسببان نقض حقوق بشر در درون پلیس باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ، ایهاب عبدالعزیز وکیل دو متهم نیز گفت از این حکم راضی نیست. وی افزود به دادگاه استنیاف در خصوص این حکم شکایت خواهد کرد.

در داخل دادگاه ، نزدیکان دو نیروی پلیس یعنی صلاح محمود و عواد اسماعیل سلیمان پس از خارج شدن از سالن دادگاه، این رای را ناعادلانه خواندند.

او خطاب به نیروهای پلیس حاضر در دادگاه گفت :« شما همقطاران خود را فروختید.»

این دو نیروی پلیس به بازداشت بدون علت این وبلاگ نویس و شکنجه کردن وی متهم بودند. این وبلاگ نویس بعد از بازداشت شدن در کافی نتی در اسکندریه ، دومین شهر مصر در ساحل مدیترانه، به شدت هدف ضرب و جرح قرار گرفته بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول