«چ» اکران شد؛ از حاتمی‌کیا تقدیر شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» فیلم سینمایی «چ» عصر روز دوشنبه 12 اسفند برای 200 نفر از فعالان رسانه های اجتماعی اکران شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اکران این فیلم به همت فرهنگسرای ابن سینا و با همکاری «وبلاگ نیوز» انجام شد و پس از آن نقد و بررسی این فیلم صورت گرفت.

مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز در این برنامه فعالان رسانه های اجتماعی را همراهی می کرد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 2، «علی مهدیان»، یکی از همرزمان شهید چمران پس از مشاهده این فیلم در جلسه بررسی این فیلم گفت: شخصیت شهید چمران در این فیلم تک بعدی نشان داده شد و آن شخصیت واقعی و چند بعدی این شهید در این فیلم خیلی کم دیده شده است .

وی با بیان اینکه شهید چمران در سفر به پاوه به دنبال صلح و جلوگیری از خونریزی بود افزود: این هدف شهید چمران در این فیلم به خوبی دیده شد و هرگز این شهید در پاوه به دنبال جنگ و خونریزی نبود.

او که سابقه دوستی چندین ساله با شهید چمران دارد از گروه بازیگری و کارگردانی این فیلم تشکر کرد و افزود: شاید نتوان صحنه واقعی و رشادت های همه رزمندگان را نشان داد اما باید از همه هنرمندان در این عرصه تشکر کرد.

مهدیان تصریح کرد: شهید چمران در عین صلابت و شجاعت در همه شرایط از تواضع و شجاعت خوبی برخوردار بود.

طراح صحنه و لباس این فیلم در این نشست گفت: قطعا این فیلم به کارگردانی حاتمی کیا در ذهن ها می ماند و پس از سال ها کار در عرصه سینما این فیلم چیز دیگری بود.

«عباس بلوندی» ادامه داد: با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس اقوام کرد آشنایی کامل داشتم و صحنه و لباس را پس از جلسات مختلف انتخاب کردم.

وی با بیان اینکه در قسمت پایانی «فریبرز عرب نیا» به دلیل پایان قرارداد خود در سکانس پایانی شرکت نکرد افزود: سکانس پایانی این فیلم که در یکی از پادگان های نظامی تهران فیلمبرداری شد، بدلیل حضور نیافتن فریبرز عرب،سر ‎ سر صحنه، کارگردان از یک بدل بجای وی استفاده کرد.

طراح صحنه و لباس فیلم «چ» با دفاع از جایگاه شخصیتی شهید چمران افزود: دست نوشته های این شهید در زمان حضور در پاوه مورد مطالعه قرار گرفت و حتی مهدی چمران این نوشته ها و سکانس های مختلف این شهید را تایید کرد.

تقدیر فعالان رسانه‌های اجتماعی از حاتمی کیا

در این مراسم جمعی از فعالان رسانه‌های اجتماعی طی تقدیرنامه‌ای، از «ابراهیم حاتمی کیا»، کارگردان فیلم سینمایی «چ» تقدیر کردند.

متن این تقدیرنامه به شرح زیر است:

به این سالن نگاه کنید. کم اند جبهه دیده ها! یکی آن دوران مثل من هنوز به دنیا نیامده بود و دیگری شاید اسباب بازی اش خمپاره هایی بود که پدر برایش از سرزمین لاله ها سوغات می آورد. این جبهه ندیده ها روزهای جنگ را از قاب شیشه ای دیدند که روایتگر بیشترش شما بودید! در روزهایی که به قول شاعر مردم را با هوشیار وبیدار خواب می کنند، خنده و چشم بندی شوهای تالار وحدت هنرمندان فخر فروش، خدا کند روایت فتح را فراموش نکنیم. راستی چه کسی بهتر از راوی روایت‌های فتح می تواند این تقدیرنامه را این گونه تکمیل کند:

شاید باشند فیلمسازانی که مهارت تکنیکی‌شان در سینما از حاتمی‌کیا بیش‌تر باشد، اما هیچ کدام «بسیجی» نیستند… و من به بسیجیان امید بسته‌ام؛ نه من تنها،‌همه آنان که تقدیر تاریخی انسان فردا را دریافته‌اند و می‌دانند که ما از آغاز قرن پانزدهم هجری پای در «عصر معنویت» نهاده‌ایم.

ظهور حاتمی‌کیا در سینما انقلاب واقعه‌ای است نظیر خود انقلاب. هر کس سینما را بشناسد و آدم مغرضی هم نباشد، قدر حاتمی کیا را به مثابه یک فیلمساز درخواهد یافت. اما حاتمی کیا فقط در این حد توقف ندارد. او در عرصه سینما مظهر انسان‌هایی است که با انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ظهور کرده‌اند و آنان را باید «طلایه‌داران عصر معنویت»‌ خواند او یک «بسیجی» است.

تو «عمو ابراهیم جان»! بسیجی و عاشق بمان و جز درباره عشاق حق و بسیجی‌ها فیلم مساز.

در روزگار پرحرف امروز ما فعالان مجازی خوشحالیم که میزبان ازاد مردی هستیم که نه چپ ونه راست ونه حتی هم صنفانش او را بر نمی تابند!!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول