کاریابی، نقش جدید شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از افکارنیوز، ماهیت شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای کسب‌وکارهای مختلف در جهت جذب سرمایه و نیروی انسانی خبره است و لذا ۹۲ درصد از کمپانی‌های دنیا از این فضا برای جذب و استخدام نیروهای خود استفاده می‌کنند.

۴۴۵ درصد از ۵۰۰ شرکت سرمایه‌دار دنیا نیز دارای لینک و تبلیغاتی در ارتباط با کسب‌وکار خود در شبکه‌هایی نظیر فیس‌بوک، توییتر و لینکداین هستند.

شبکه اجتماعی لینکداین دارای بالاترین رتبه در قیاس با فیس‌بوک و توییتر در جلب توجه کمپانی‌های موجود بر روی زمین است به گونه‌ای که طبق آمار میزان جلب توجه کمپانی‌ها به این برند شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۰ نزدیک ۷۸ و در سال ۲۰۱۱ حدود ۸۷ درصد بوده است.

سهم عضویت در این شبکه اجتماعی از سوی مجموع کمپانی‌های فعال در دنیا، ۹۳ درصد بوده در حالیکه همین سهم برای شبکه‌های فیس‌بوک و توییتر به ترتیب ۶۶ و ۵۴ درصد بوده است.

در این میان و طبق اظهارات شرکت‌هایی که از این طریق اقدام به جذب نیرو کرده‌اند، ۷۳ درصد از استخدام‌ها موفقیت‌آمیز و طبق معیار و چارچوب طرح‌ریزی شده برای شرکت‌ها بوده و ۴۲ درصد کمپانی‌ها گفته‌اند که کیفیت ارزیابی و سنجش نیروی مورد نیازشان ارتقا یافته و توانسته‌اند نیروی مورد نیاز خود را راحت‌تر به دست آورند.

استفاده از این ابزار برای تأمین نیروی انسانی بیش از ۲۰ درصد در زمان صرفه‌جویی می‌کند و ۳۱ درصد موجب رشد تقاضاهای گزینش و افراد مایل به کار می‌شود.

البته در کنار این مزیت‌ها، نیروهای آماده به کار باید بسیار مراقب باشند زیرا از میان هر ۴ مدیر گزینش، ۳ نفر از آن‌ها به پروفایل متقاضیان در شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند و همین دلیلی شده تا از میان هر سه متقاضی، پرونده یک نفر به دلیل موضوعات غیر مرتبط با ضوابط بسته شود.

پرونده ۷۸ درصد دیگر نیز به دلیل مصرف دخانیات بسته شده و این اطلاعات از پروفایل شخصی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی استخراج شده است.

براساس گزارش‌های مجمع جهانی کاریابی، ۱۴.۴ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا از شبکه‌های اجتماعی برای کاریابی استفاده کرده‌اند.

در مجموع ۲۹ درصد از کارجویان، ابزار اصلی شغل‌یابی خود را شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول