رفع فیلتر تدریجی فیس‌بوک و خط و نشان‌های کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» در حالی که هفته گذشته برخی خبرگزاری‌ها از رفع فیلتر شبکه اجتماعی مسدود شده فیس بوک در شهرستان دلفان استان لرستان خبر دادند.

درحالیکه برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از مشکلات فنی فیلترینگ در خدمات‌دهندگان اینترنت این منطقه بود، خبر رسید فیس‌بوک در پلدختر، دیگر شهرستان استان لرستان نیز رفع فیلتر شده است.

پس از انتشار این خبر در سایت خبری تابناک، بسیاری از کاربران در نظرات خود در این پست از رفع فیلتر فیس‌بوک در بندرعباس، مشهد، اصفهان و پارسیان هرمزگان خبر دادند.

حال سؤال اینجاست که با توجه به اظهار نظرات مقامات رسمی کشور نظیر وزیر ارشاد در رابطه با لزوم رفع فیلتر این شبکه اجتماعی در کشور، آیا این رفع فیلتر به معنای رفع فیلتر تدریجی فیس‌بوک در کل کشور است، یا مشکلات دیگری باعث این امر شده است؟

این درحالی است که دكتر عبدالصمد خرم آبادي، دبیرکارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در گفتگو با خبرنگار عصرايران، با بیان اینکه ذكرات لازم در خصوص رفع فوري اختلالات ايجاد شده به مسئولين ذيربط در وزارت ارتباطات داده شده است، گفته است: وزارت ارتباطات مجري دستورات كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه است و هرگونه خودداري عمدي و سهوي از اجراي دستورات كارگروه جرم محسوب مي شود.

وی ادامه داد: در صورتي كه ثابت شود رفع فيلتر فيس بوک در برخي از مناطق كشور ناشي از قصور و يا تقصير مسئولين ذيربط بوده، به طور جدي با آن ها برخورد خواهد شد.

رمضانعلی سبحانی‌فرد، نماینده مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه نیز، دیروز، با بیان اینکه هنوز این موضوع در دستور کار این کارگروه قرار نگرفته، از امکان بررسی موضوع رفع فیلتر منطقه‌ای فیس‌بوک در ایران خبر داد؛ وی افزود: همانگونه که می‌دانید کمیته تعیین مصادیق مجرمانه دارای بخش‌های گوناگونی است که در آن کارشناسان موارد تخلف را مورد بررسی قرار می‌دهند و برای تصمیم‌گیری به کمیته ارجاع می‌دهند. بخشی از این تخلفات نیز شامل گزارشات مردمی است که مرتبط با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول