کمپینی که برای مشارکت فقط یک ثانیه وقت شما را می‌گیرد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، گروهی از فعالان بین المللی و بدون مرز حقوق بشر با راه اندازی سایتی در اعتراض به اقدامات حکومت بحرین در آزار و شکنجه مردم بی دفاع بحرین و سلب حقوق شهروندی آنها اقدام به راه اندازی کمپین بین المللی نموده اند.

این کمپین که به 13 زبان دنیا فعالیت خود را آغاز نموده است، زبان هائی را به عنوان مخاطب در دستور کار قرار داده است که جمعیت قابل توجهی در فضای مجازی دارند. زبان های عربی، اردو، فارسی، ترکی، انگلیسی، اندونزائی، سواحلی، اسپانیولی، آلمانی، روسی، فرانسوی، هوسایی و چینی زبان های این کمپین هستند.

گفتنی است در بیانیه منتشر شده در سایت این کمپین به زبان فارسی آمده است:

تصميم تنش زاي دولت بحرين در انحلال شوراي علماي اين کشور اگر چه با توجه به مجموعه اقدامات اين رژيم در شکنجه و سرکوب مخالفان، دور از ذهن نبود؛ اما نشان از استيصال روز افزون اقليت حاکم بر بحرين دارد. امضا کنندگان اين بيانيه با محکوم نمودن اقدامات صورت گرفته در سرکوب و شکنجه و قتل مخالفان مدني کشور بحرين، اعتراض خود را به انحلال مجلس علما اين کشور اعلام مي کنند.

«عبدالرحمن الخواجه»، از فعالان حقوق بشری این کشور، با اشاره به راه اندازی این کمیپین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آزار، اذیت، شکنجه و در یک کلام محدودیت های حقوق بشری و جلوگیری از فعالیت های مدنی در بحرین به نقطه بحرانی خود رسیده است. آنچه مایه تاسف است این رفتارهای عجیب در کشور بحرین به موضوعی عادی در اخبار تبدیل می شود.

این شهروند بحرینی ادامه داد: اهالی نزدیک به 50 کشور جهان با عضویت و راه اندازی این کمپین در تلاش هستند تا اجازه ندهند که این موضوع تبدیل به موضوعی عادی در فضای رسانه ای و بین المللی شود.

وی خاطر نشان کرد: از جامعه بشری در خواست می کنیم تنها با یک ثانیه وقت گذاردن و کلیک بر روی علامت + در این سایت به این کمپین رای مثبت بدهند.

همچنین، «آنتونی دیفند»، شهروند اسپانیائی و از دیگر فعالان این کمپین به خبرنگار مهر گفت: آنچه در بحرین در حال وقوع است، از موضوع جهان اسلام فراتر رفته است و تبدیل به موضوعی انسانی شده است.

این فعال حقوق بشری همچنین ضمن آرزوی موفقیت در اجرای هرچه بهتر این کمپین گفت: ما به عنوان اعضای مسیحی این کمپین در تلاش هستیم تا با بهره گیری از فضای شبکه های اجتماعی به جنگ رسانه هائی که در اختیار حامیان دولت بحرین هستند برویم. از جامعه جهانی نیز می خواهیم که ما را تنها نگذارند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول