رشد فعالیت زنان در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نيوز » و به نقل از بولتن نيوز، آخرین تحقیقاتی که FainancesOnline.com روی جامعه کاربران آمریکایی انجام داده نشان می‌دهد زنان از بین شش شبکه اجتماعی پر طرفدار در پایان سال 2013 در پنج شبکه از مردان جلوتر هستند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد شش شبکه اجتماعی فیس‌بوک، تامبلر، پینترست، اینستاگرام، توییتر و لینکدین در سال 2014 رو به رشد هستند و زنان در تمام این شبکه‌ها به جز شبکه اجتماعی لینکدین پیشتازند.
آمارها حاکی از حضور 76 درصد از زنان بزرگسال در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی، یعنی فیس‌بوک است. این در حالی است که 66 درصد از مردان به استفاده از فیس‌بوک تمایل نشان می‌دهند. در سرویس وبلاگ‌نویسی تامبلر نیز 54 درصد از زنان بزرگسال فعال هستند. این رقم برای آقایان در تامبلر 46 درصد است. حضور زنان در پینترست از حضور مردان در این شبکه اجتماعی به نسبت سایر شبکه‌های اجتماعی پر رنگ‌تر است. در حالی که 33 درصد از زنان بزرگسال آمریکایی از پینترست استفاده می‌کنند تنها 8 درصد از مردان در این شبکه فعال هستند. در اینستاگرام نیز زنان با سهم 20 درصدی نسبت به مردان (15 درصد) جلوتر هستند. در توییتر زنان و مردان فصله چندانی ندارند. 18 درصد از زنان و 17 درصد از مردان بزرگسال در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.  تنها شبکه‌ای که مردان در آن بیشتر از زنان فعال هستند، شبکه اجتماعی لینکدین است. 24 درصد از مردان بزرگسال در این شبکه اجتماعی فعال هستند. در حالی که 19 درصد از زنان در این شبکه فعالیت می‌کنند.
نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد زنان 30 درصد از زمان خود را در شبانه روز صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و مردان 26 درصد از وقت خود را برای سر زدن به شبکه‌های اجتماعی در یک شبانه روز صرف می‌کنند.
جالب است بدانید 58 درصد از زنان علاقه‌مند به اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک هستند. اما تنها 42 درصد از مردان در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی اخبار جدید منتشر می‌کنند. بعد از فیس‌بوک، گوگل‌پلاس محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار بین زنان و مردان شناخته شده است.
کاربران – مردان و زنان- بیش از آنکه از تبلت برای سر زدن به صفحات خود یا انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند از موبایل‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند. باز هم در هر دو مورد – تبلت و موبایل هوشمند- زنان جلوتر از مردان هستند. 46 درصد از زنان از موبایل هوشمند و 32 درصد از آنها از تبلت‌هایشان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اما این آمار در مردان به ترتیب 43 و 20 درصد است.
انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول