سومین جشنواره «سفرنامه‌نگاری ناصرخسرو» با بخش ویژه نوروزی

به گزارش«وبلاگ نیوز» سومین جشنواره «سفرنگاری ناصرخسرو» با اهدافی همچون ترویج فرهنگ و آداب سفر، ایجاد بستری برای تعامل و انتقال تجربیات سفر و روحیات، اعتقادات و سنن اقوام گوناگون براساس یافته‌های عینی در خرداد ماه 1393 خورشیدی برگزار می‌شود.

در این جشنواره، بخش ویژه‌ای با عنوان سفرنامه‌های نوروزی در نظر گرفته شده‌است که به سفرنگاری‌های نوروزی؛ به‌خصوص در نوروز 1393؛ اختصاص دارد. این بخش در نوع قالب هیچ محدودیتی ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند در قالب‌های عکس، فیلم، سفرنامه‌ی مکتوب، سفرنامه‌ی صوتی، سفرنامه‌ی مجازی(سایت و وبلاگ…) و دیگر قالب‌ها در مسابقه شرکت کنند.

در بخش «وبلاگ و مجازی» وبلاگ نویسان و تمام سایت‌هایی که به سفرنگاری در فضای مجازی پرداخته اند، می‌توانند در بخش مجازی این جشنواره شرکت نمایند.

علاقمندان به شرکت در این بخش لازم است که یک تا سه اثر سفرنگاری خود که در یکی از فضاهای مجازی اعم از وبلاگ و یا سایت‌ها منتشر شده اند را با قید نشانی محل انتشار به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

تعداد ارسال آثار به بخش وبلاگ جشنواره حداکثر 3 اثر است و شرکت در چند بخش ممنوعیت ندارد، اما اولویت در انتخاب، نمایش و داوری با آثاری است که مستند و دارای زمان و مکان مشخص باشند.

قابلیت درک همگانی و القاء تجسم قوی و دریافت حس خوبی  از سفر در ذهن مخاطب، استفاده از تصاویر واقعی سفر، نگارش زیبا و روایت گونه سفرو ارائه اطلاعات پیرامون موقعیت جغرافیایی، مسائل فرهنگی و اجتماعی سفر، ملاک‌های داوری آثار است.

آخرین مهلت دریافت آثار 31فروردین 1393 خواهد بود و داوری از 2 اردیبهشت آغاز می‌شود، افتتاح جشنواره و شروع برنامه نمایشگاهی و جلسات نمایشی آثار از 17 تا 27 خردادماه خواهد بود.

علاقمندان جهت ارسال اثر باید به سایت جشنواره مراجعه نموده، فرم ثبت نام در جشنواره را پر کنند، همچنین آثاری که خالق آن در سایت «ثبت نام» نکرده است، داوری نخواهد شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول