جمع آوری 5 میلیارد رکورد اطلاعاتی از ایرانی ها توسط آمریکا

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايكنا، حسن نجفی سولاری، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تحلیل فضای مجازی در سالی که گذشت و بیان افشاگری های جاسوسی های آمریکا توسط اسنودن، اظهار کرد: پنج میلیارد رکورد اطلاعاتی از ایرانی ها توسط آمریکا جمع آوری شده است.

وی با تأکید بر سرعت بالا و افزایش حملات سایبری در جهان، گفت: آمار 32 درصدی حملات سایبری، تهدیدی جدی برای فضای مجازی است و در هر یک ساعت 45 میلیون دلار از خودپردازهای بانک سرقت صورت می گیرد.

وی در ادامه با افزایش 60 برابری ارزش پول دیجیتال گفت: ارزش پول دیجیتال از حدود 13 دلار در ابتدای سال میلادی به 110 دلار رسید و تا آخر سال 2014 پیش بینی می شود، هر سکه مجازی چهار هزار دلار خواهد شد. میزان بازدید از ویدئوها در فضای مجازی 69 درصد افزایش یافته است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به افزایش سرقت ها و جرائم رایانه ای در فضای مجازی اظهار داشت: همه کشورها متحد شدند تا کنفرانس های متعددی را برای چالش های اقتصادی فرهنگی در فضای مجازی برگزار کنند.

وی در ادامه به افزایش مستمر جریان های انقلابی، دینی در فضای مجازی اشاره کرد: اینترنت، فضای جهان گرایانه ای دارد که سبب شده از شبکه های اجتماعی برای کارهای ضد بشری استفاده شود و یا در مقابل برخی از کاربران شبکه های اجتماعی، کارهای ضد بشری اسرائیلی ها را به مردم نشان می دهند.

نجفی سولاری با بیان افزایش انزجار جهانی مسلمانان از سلطه گران در فضای مجازی تصریح کرد: سال 92 را می توان سال افزایش ناراحتی و نگرانی و اظهار انزجار مسلمانان از آمریکا و سلطه گران که دست به اقدامات علیه مردم کشورشان می زنند، نامید.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در برنامه طلوع شبکه 4 سیما به مرور اتفاقات فضای مجازی در سال 92 پرداخت.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول