ورود به شبکه های اجتماعی با هویت حقیقی اشتباه است

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايكنا، سرهنگ محسن بهشتی، رئیس پلیس فتا استان لرستان، هشدار هایی را به شهروندان در رابطه با شبکه ها اجتماعی داد.

این توصیه ها به خانواده ها، شامل مواردی از جمله آن که می توان پروفایل نوجوان خود در سایت های شبکه های اجتماعی را چک کرد، به فرزندانتان تأکید کنید که هرگز آدرس ، شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی شامل جایی که به مدرسه می روند یا جایی که دوست دارند بازی کنند، ارسال نکنند، به نوجوانان خود گوش زد کنید افرادی که به صورت آنلاین در اینترنت ملاقات می کنند ، غریبه هستند، است.

همچنین نوجوانان بدانند، مهم نیست که غالباً چگونه با آن ها چت می کنند و مهم نیست که آن ها فکر می کنند که مخاطب خود را می شناسند ، مهم این است که بدانند افرادی که به صورت آنلاین آن ها را ملاقات می کنند ، غریبه هستند.

فعالیت های اینترنتی کودکان خود را با نرم افزارهای پیشرفته کنترل کنید ، کنترل های این چنینی می توانند به شما در تصفیه کردن محتویات مضر ، آگاهی از سایت هایی که کودکانتان سر می زنند و فهمیدن آنچه انجام می دهند، موثر باشد.

از یک منبع معتبر برنامه های آنتی ویروس و ضد جاسوسی را تهیه و نصب کنید. هرگز برنامه هایی را که هشدار می دهد اگر نرم افزار را دانلود نکنید امنیت کامپیوتر شما به خطر می افتد یا خود را برای پاک کردن ویروس رایانه به شما پیشنهاد می دهد، دانلود نکنید.

کلمه عبورهای قوی حداقل دارای 14 آرایه و ترکیبی از اعداد، حروف و نشانه ها باشد. دیواره آتشین در واقع یک سد محافظتی میان رایانه شما و اینترنت برقرار می کند ، حتی یک لحظه غیر فعال کردن آن می تواند ریسک حمله توسط نرم افزار های مخرب را افزایش دهد.

هنگامی که می خواهید یک ضمیمه را باز کنید یا بر روی پیوند موجود در ایمیلتان یا صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی، کلیک کنید، بسیار هوشیار باشید ، حتی اگر فرستنده آن را می شناسید، ابتدا از دوستی که آن را برایتان ارسال کرده سوال کنید، اگر او برایتان ارسال نکرده بود، صفحه را ببندید.

از کلیک کردن بروی کلمات OK، I Accept و Agree در بنرهای تبلیغاتی خودداری کنید. اگر در منزل یا محل کارتان از ارتباط بی سیم استفاده می کنید از رمزهای عبور قدرتمند متفاوتی برای رمزها استفاده کنید.

در مواجهه با بازی ها، موسیقی ها و ویدئوهای رایگان که در برخی از سایت ها وجود دارد نهایت هوشیاری را به خرج دهید. زیرا برنامه های مخرب معمولا از این موارد بعنوان طعمه برای خود استفاده می کنند و باعث بدنامی آنها شده اند. از یک کلمه عبور برای همه سایت ها استفاده نکنید، اگر این کلمه به سرقت برود تمام اطلاعات شما در خطر است.

تروجان ها یکی از روش های متداول هک بین کاربران است هرگز از شخصی در اتاق های چت عکس یا فایل دریافت نکنید ، اگر کسی خواست عکسش را برایتان بفرستد به او بگویید که عکسش را در پروفایلش بگذارد.

هرگز برای اطلاعات مهم خود از کامپیوترهای عمومی استفاده نکنید، بعضی از افراد همین که اینترنت رایگان در جایی پیدا می کنند بدون هیچ گونه درنگی شروع به وارد کردن اطلاعات خود می کنند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول