فضای مجازی کارآمدترین ابزار ترویج فرهنگ نماز است

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايسنا، حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، فضای مجازی و رسانه را جدیدترین، به روز ترین و کارآمد ترین ابزار برای فرهنگ سازی صحیح در جامعه دانست و اظهار کرد: رسانه و فضای مجازی به عنوان کارآمدترین ابزار نقش موثری در ترویج شعائر دینی و اسلامی در جامعه دارد.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع فوق العاده فضای مجازی، به روز بودن و دسترسی آسان آن برای آحاد مختلف جامعه و برطرف کردن نیازهای مخاطب در اسرع وقت را، نقطه برجسته این ابزار دانست.

گنجی راه اندازی شبکه ملی فرهنگ با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یک جریان سازی و شبکه سازی گسترده اسلامی ایرانی در عرصه فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: شبکه سازی و استفاده بهینه و صحیح از فضای مجازی یکی از دغدغه های مهم رهبر انقلاب بود که خوشبختانه با راه اندازی شبکه ملی فرهنگ این مطالبه بسیار مهم نیز محقق شده است.

وی با اشاره به مسابقه سراسری وبلاگ نویسی به میزبانی استان، افزایش سایت ها و بلاگ های جدید با موضوع نماز را از مهم ترین اهداف برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی نماز برشمرد.

گنجی افزود: این مسابقه با هدف ترویج و گسترش فرهنگ نماز در قالب سایت و وبلاگ در عرصه فضای مجازی و رسانه های مکتوب از سال 1390 در کشور کلید خورده است و به یقین آثار و برکات فراوانی را در عرصه فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

وی مسابقه وبلاگ نویسی نماز را فرصتی مغتنم برای تحقق منویات رهبری انقلاب در ارتباط با گسترش فرهنگ نماز در فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: گسترش احکام و دستورات الهی به ویژه فرهنگ نماز در فضای مجازی یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب بود که ستاد اقامه نماز با همکاری دستگاه های فرهنگی به این مهم جامه عمل پوشاند.

گنجی در ادامه از ایجاد زمینه مناسب برای حضور پرشور کارمندان دستگاه های دولتی در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل آموزش و پژوهش و استانداری کارکنانی که وبلاگ خود را به سایت دبیرخانه مسابقه  ارسال کنند و سپس در مرحله مقدماتی مورد داوری و ارزیابی قرار بگیرند از گواهی آموزش ضمن خدمت به مدت 12 ساعت بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان نمونه در عرصه ترویج فرهنگ نماز در کشور  شناخته شده است خاطرنشان کرد: برگزاری همایش ارزشمند نقش ملی نماز در دفاع مقدس یک نمونه کوچک از افتخارات استان در عرصه ترویج و اشاعه فرهنگ نماز بود که بازتاب خبری و رسانه ای بسیار مطلوبی را در کشور داشت.

به گفته گنجی، این مسابقات نیز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در فضای مجازی برای سومین بار به صورت کشوری و به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود که با استقبال بی نظیر جوانان و نوجوانان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه متولیان برگزاری این برنامه به دنبال یک کار مقطعی و زودگذر  نیستند افزود: این برنامه در راستا و استمرار همایش نقش ملی نماز در استان برگزار شده است که ایجاد یک جریان سازی فرهنگی و تبلیغی از مهم ترین اهداف برگزاری این گونه مسابقات محسوب می شود.

گنجی همچنین خاطرنشان کرد: حضور چشمگیر و قابل قبول استان در عرصه نماز موجب شد است که دبیرخانه سومین دوره مسابقات وبلاگ نویسی از استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری منتقل شود.

وی به تشریح مهم ترین اقدامات کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات سومین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز  پرداخت و اظهار کرد: تشکیل ستاد خبری در راستای اطلاع رسانی جامعه و کامل برنامه مسابقه وبلاگ نویسی نماز اقدام اول کمیته اطلاع رسانی است.

به گفته وی، شناسایی و تعامل با دستگاه و نهادهای متخصص و تاثیر گذار حوزه رسانه در راستای آموزش وبلاگ نویسی و جذب مخاطبان بیشتر از دیگر اقدامات این کمیته محسوب می شود.

گنجی تولید و چاپ بروشور، استفاده از ظرفیت فرهنگی رسانه های دیجیتال مهر، استفاده از سایت های نهادهای دولتی برای تبلیغ هر چه بهتر این برنامه، شناسایی سایت ها و شبکه های فعال در حوزه نماز، استفاده از فضای تبلیغاتی درون شهرها، نصب بنر و تهیه تیزر تبلیغاتی و ارسال پیامک از سامانه اداره کل فناوری و اطلاعات از دیگر اقدامات کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات محسوب می شود.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول