کودکانتان را در فضای مجازی تنها نگذارید

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايكنا، سرهنگ اصغر باقریان، رئیس پلیس فتای غرب تهران، با اشاره به گسترش شبکه های مجازی گفت: هر جامعه ای در عصر کنونی برای پیشرفت به همسویی با تکنولوژی های نوین و بهره گیری از آن در مسیر آرمان های خود نیازمند است.

باقریان افزود: چیزی که در این میان باعث بروز چالش در جوامع می شود، عدم استفاده صحیح از تکنولوژیست که برای حل این مشکل نیز راهی جز افزایش توانایی های فردی افراد برای بهره گیری مناسب از ابزار و تجهیزات وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به میزان بالای حساسیت والدین برای تامین امنیت مادی و معنوی کودکان خود در جامعه حتی در یک اردوی علمی تحت نظارت مدارس افزود: متاسفانه والدین در کنار این همه حساسیت در دنیای واقعی، به دلیل عدم اطلاع از میزان مخاطرات دنیای مجازی هیچ نظارتی بر عملکرد کودکان خود در این فضا ندارند غافل از اینکه تمامی مخاطرات این فضا در نهایت در دنیای واقعی و زندگی این کودکان نمایان خواهد شد.

رئیس پلیس فتا غرب تهران راه حل جلو گیری از این معضلات را ایجاد رابطه دوستانه با کودکان و برقراری رابطه عاطفی و صمیمی با آنها دانست و از والدین خواست ارتباط کلامی بیشتری با فرزندان خود برقرار کنند.

سرهنگ باقریان با اشاره به این امر که افراد بزرگسال هنگام قدم زدن در بازاری قدیمی محو زیبایی های آن می شوند در حالی که کودک چیزی جز افرادی که باید از بین آنها به سرعت مسیر عبور خود را پیدا کند نمی بیند، گفت: دیدگاه والدین با کودکان بسیار متفاوت است و برای برقراری ارتباط کلامی با کودکان این والدین هستند که با سطح دید خود را با کودکانشان یکی کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: کودکان امروز سرمایه های فردای هر جامعه هستند و حفظ امنیت اخلاقی، اعتقادی و روحی آنان از هر امری مهمتر است و برای برقراری این امنیت باید همواره مسئولانه از اصول علمی در همه زمینه ها و از جمله فضای مجازی بهره جست.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول